dc.contributor.advisor | Kontriková, Lenka | |
dc.contributor.author | Poláchová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:27:54Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:27:54Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154319 | |
dc.description.abstract | Téma bezpilotních prostředků (UAS) je v oblasti letectví stále více aktuální a hlavně legislativa na něj musí dynamicky reagovat. V diplomové práci je rozpracována platná letislativa bezpilotních prostředků související s možností plánování letů. Pro plánování letů v prostorech mezinárodních veřejných letišť vznikly gridy, které dálkově řídícím pilotům bezpilotních prostředků přesně definují výšky a meze, zatímco v prostorech vnitrostátních veřejných letišť něco podobného stále chybí. Tato problematika není dosud publikována, hlavní překážkou je nedostupnost digitálního modelu ochranných pásem, podle kterých mřížka s gridovými výškami vzniká. Diplomová práce se zabývá právě tvorbou gridové mřížky pro letiště Hranice na Moravě. | cs |
dc.description.abstract | The topic of unmanned aerial vehicles (UAS) is becoming increasingly topical in the field of aviation and, above all, legislation must respond dynamically to it. In this thesis the current legislation on unmanned aerial vehicles related to the possibility of flight planning is elaborated. For flight planning in international public airport areas, grids have been developed to provide remote pilots of unmanned aerial vehicles with precise altitudes and limits, whereas something similar is still missing in domestic public airport areas. This issue is not yet published, the main obstacle being the unavailability of a digital model of the buffer zones according to which the grid heights are created. This thesis deals with the creation of a grid grid for the airport Hranice na Moravě. | en |
dc.format.extent | 14326013 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | UAS | cs |
dc.subject | ArcGIS Pro | cs |
dc.subject | QGIS | cs |
dc.subject | gridy | cs |
dc.subject | gridová mřížka | cs |
dc.subject | LKHN | cs |
dc.subject | ATZ | cs |
dc.subject | CTR | cs |
dc.subject | UAS | en |
dc.subject | ArcGIS Pro | en |
dc.subject | QGIS | en |
dc.subject | grids | en |
dc.subject | grid network | en |
dc.subject | LKHN | en |
dc.subject | ATZ | en |
dc.subject | CTR | en |
dc.title | Problematika provozu bezpilotních prostředků v ATZ veřejných vnitrostátních letišť ČR | cs |
dc.title.alternative | The Issue of Operation of Unmanned Vehicles in ATZ of Public Domestic Airports of Czech Republic | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Stryk, Rostislav | |
dc.date.accepted | 2024-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní systémy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | POL0448_FS_N1041A040002_S01_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |