dc.contributor.advisor | Široký, Jaromír | |
dc.contributor.author | Bielan, Jaromír | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:28:01Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:28:01Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154348 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou různých variant vozidlových motorů použitých v silničních automobilech. V úvodu jsou popsány specifikace jednotlivých vozidlových motorů, vývoj, výhody a nevýhody, důvody úspěchu či neúspěchu a možnosti přínosu pro budoucnost. Dále se práce věnuje analýze vývoje a porovnání dosažených parametrů u vybraných zástupců pohonných jednotek ve třech vývojových obdobích. Na základě přidělené významnosti parametrů jsou vytvořena zhodnocení formou sestaveného pořadí jednotlivých variant vozidlových motorů, konkrétně z hlediska technických a jízdních vlastností, ekonomičnosti a ekologičnosti. Ve výsledku je vyhotoveno zhodnocení dle celkového pořadí napříč všemi hledisky. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis deals with the issue of various variants of vehicle engines used in road cars. The introduction describes the specifications of individual vehicle engines, their development, advantages and disadvantages, reasons for success or failure, and possible benefits for the futu-re. Furthermore, the work is devoted to the analysis of the development and comparison of the achieved parameters for selected representatives of power units in three development periods. Based on the assigned significance of the parameters, evaluations are created in the form of a compiled order of individual variants of vehicle engines, specifically in terms of technical and driving characteristics, economy and environmental friendliness. As a result, an evaluation is made according to the overall ranking across all aspects. | en |
dc.format.extent | 2853388 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | analýza | cs |
dc.subject | motory | cs |
dc.subject | srovnání | cs |
dc.subject | silniční vozidla | cs |
dc.subject | parametry | cs |
dc.subject | vývoj | cs |
dc.subject | analysis | en |
dc.subject | engines | en |
dc.subject | comparison | en |
dc.subject | road vehicles | en |
dc.subject | parameters | en |
dc.subject | development | en |
dc.title | Analýza vývoje parametrů vozidlových motorů silničních vozidel | cs |
dc.title.alternative | Analysis of Development of Road Vehicle Engine Parameters | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Richtář, Michal | |
dc.date.accepted | 2024-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | BIE0044_FS_B0715A040001_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |