dc.contributor.advisor | Graf, Vojtěch | |
dc.contributor.author | Srubek, Richard | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:28:05Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:28:05Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154366 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá analýzou a optimalizací údržby letadel prostřednictvím vytvoření lineárního matematického modelu pro plánování programu údržby. V rámci práce bude analyzován aktuální stav plánování údržby letadel v praxi, včetně jeho vlivu na zachování letové způsobilosti letadel. Na základě zjištěných informací bude existující lineární matematický model rozšířen tak, aby lépe pokrýval potřeby údržbové praxe. Cílem práce bude vytvoření nástroje, který efektivně kombinuje dva časově odlišné údržbové plány na jednom letounu, s cílem minimalizovat finanční ztrátu leteckého dopravce, plynoucí z nevyužití letounu v průběhu nutných odstávek při údržbě letounu a finanční ztrátu plynoucí z neefektivního využití vyměněných dílů. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with the analysis and optimization of aircraft maintenance through the development of a linear mathematical model for maintenance program planning. The thesis will analyse the current state of aircraft maintenance planning in practice, including its impact on the continued airworthiness of aircraft. Based on the information found, the existing linear mathematical model will be extended to better cover the needs of maintenance practice. The aim of the work will be to develop a tool that effectively combines two temporally distinct maintenance schedules for a single aircraft in order to minimize the financial loss to the air carrier resulting from not using the aircraft during necessary maintenance downtime and the financial loss resulting from inefficient use of replaced parts. | en |
dc.format.extent | 1487029 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Údržba letadel | cs |
dc.subject | CAMO | cs |
dc.subject | Lineární programování | cs |
dc.subject | Zachování letové způsobilosti. | cs |
dc.subject | Aircraft maintenance | en |
dc.subject | CAMO | en |
dc.subject | Linear programming | en |
dc.subject | Continued airworthiness. | en |
dc.title | Zvyšování efektivity procesu zachování letové způsobilosti | cs |
dc.title.alternative | Increasing Efficiency of Airworthiness Maintenance Process | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Krystyn, Jan | |
dc.date.accepted | 2024-06-05 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní systémy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | SRU0028_FS_N1041A040002_S01_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |