dc.contributor.advisor | Mücková, Petra | |
dc.contributor.author | Šodek, Jaroslav | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:28:11Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:28:11Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154393 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci výfukového traktu pro závodní vozidlo určené pro specifickou soutěž. Práce začíná orientačními výpočty parametrů potrubí, na jejichž základě je vytvořen model pro další výpočty. S využitím softwarových nástrojů jsou provedeny simulace motoru, jejichž výsledky určují vhodné rozměry potrubí. Tyto rozměry slouží jako výchozí bod pro návrh 3D modelu nového výfukového traktu. Před vytvořením modelu je proveden výběr umístění tlumiče výfuku s ohledem na dynamiku vozidla. Po navržení modelu je vyroben jeho prototyp, který je následně testován. Tato práce tak představuje komplexní proces od výpočtů a simulací až po výrobu a testování prototypu výfukového traktu. | cs |
dc.description.abstract | This master’s thesis focuses on the optimization of the exhaust tract for a racing vehicle designed for a specific competition. The work begins with preliminary calculations of pipe parameters, based on which a model is created for further calculations. Using software tools, engine simulations are performed, the results of which determine the suitable dimensions of the pipe. These dimensions serve as a starting point for the design of a 3D model of a new exhaust tract. Before creating the model, a selection of the muffler location is made with regard to the dynamics of the vehicle. After designing the model, a prototype is manufactured, which is subsequently tested. This work thus represents a comprehensive process from calculations and simulations to the manufacture and testing of the exhaust tract prototype. | en |
dc.format.extent | 5188050 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | spalovací motor | cs |
dc.subject | výfuk | cs |
dc.subject | Formula Student | cs |
dc.subject | combustion engine | en |
dc.subject | exhaust | en |
dc.subject | Formula Student | en |
dc.title | Optimalizace výfukového traktu čtyřtaktního spalovacího motoru pro závodní vozidlo soutěže Formula Student | cs |
dc.title.alternative | Exhaust System Optimization of Four Stroke Combustion Engine for Race Vehicle of Formula Student Competition | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Lapuník, Filip | |
dc.date.accepted | 2024-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | SOD0013_FS_N1041A040002_S02_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |