dc.contributor.advisor | Pavlík, Jan | |
dc.contributor.author | Pospíšil, Marek | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:28:14Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:28:14Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154410 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se věnuje analýze energetické bilance evolventního ozubení v elektromobilech s cílem identifikovat faktory ovlivňující energetickou účinnost a navrhnout možnosti jejího zlepšení. Studie zkoumá různé aspekty, jako jsou záběr soukolí, měrné skluzy, měrné tlaky, kvalita a dokončovací metody ozubení, mazání a výběr materiálu. Dále se práce soustřeďuje na výpočet energetických ztrát a jejich aplikaci na konkrétně definovaném ozubení, a to s důrazem na porovnání mezi vysokým (HCR) a nízkým (LCR) kontaktním poměrem ozubení s ohledem na normy DIN nebo ČSN. Cílem je přispět k efektivnějšímu využití energie v elektromobilech, což je klíčové pro jejich udržitelný rozvoj. | cs |
dc.description.abstract | This thesis is devoted to the analysis of the energy balance of the evolutionary gearing in electric vehicles in order to identify the factors affecting energy efficiency and to propose ways of improving it. The study examines various aspects such as gear meshing, specific slip, specific pressures, gearing quality and finishing methods, lubrication, and material selection. Furthermore, the work focuses on the calculation of energy losses and their application to a specifically defined gearing, with emphasis on the comparison between high and low contact ratio gearing with respect to DIN or ČSN standards. The aim is to contribute to a more efficient use of energy in electric vehicles, which is crucial for their sustainable development. | en |
dc.format.extent | 3562068 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | energetická účinnost | cs |
dc.subject | evolventní ozubení | cs |
dc.subject | převod | cs |
dc.subject | energie | cs |
dc.subject | úspora | cs |
dc.subject | energy efficiency | en |
dc.subject | evolutionary gearing | en |
dc.subject | gearing | en |
dc.subject | energy | en |
dc.subject | energy savings | en |
dc.title | Energetická účinnost evolventního ozubení | cs |
dc.title.alternative | The Efficiency of Involute Gearing | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Začal, Jiří | |
dc.date.accepted | 2024-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Konstrukční inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukce strojních dílů a skupin | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | POS0249_FS_N0715A270037_S06_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |