dc.contributor.advisor | Začal, Jiří | |
dc.contributor.author | Kudělka, Libor | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:28:14Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:28:14Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154411 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zaměřuje na konstrukční inovaci otočné spodní části dvojsedadla pro panoramatické vlaky, s cílem umožnit flexibilní otočení sedadla o 90° nebo o 45°, čímž se zlepší pohodlí cestujících a zvýší atraktivita cestování. Současné řešení otočných sedadel od výrobce Borcad omezená na 180° neumožňují aretaci v mezipoloze, což omezuje variabilitu a flexibilitu při cestování. Cílem práce je překonat tato omezení a vytvořit inovativní řešení, které bude schopno plynule se otáčet, přičemž mezipoloha bude mít klíčový význam pro pohodlí cestujících.
Práce se neomezí pouze na konceptuální návrh, ale zahrne i provedení výpočtů mechanismu jak analyticky, tak metodou konečných prvků (MKP), aby dosáhla optimálního a funkčního návrhu. Cílem je zajistit, že navržené sedadlo bude splňovat požadované technické a ergonomické normy pro železniční dopravu a poskytne cestujícím maximální komfort a bezpečnost během jejich cestování. | cs |
dc.description.abstract | The purpose of this work is structural innovation for moving the bottom part of double seats for panoramic trains, with the purpose of flexible moving seats in angle 90° or 45°, which would help with comfort for passengers and levels up attractiveness of traveling. A current solution of turning seats from producer Bread is limited to 180° and does not allow arrest in an intermediate position, which limits variability and flexibility of traveling. The aim of this work is to overcome these things and create an innovative solution, which would be able to turn seats without any problem, whereas an intermediate position will have a key meaning for the comfort of passengers.
This work won't be limited just for conceptual design, but it includes implementation calculations of the mechanism both analytically, and methodically MKP (finite element method), so it can reach the optimal and functional design. The aim is to ensure, that the designed seat will fulfill the required technical and ergonomic standards for rail transport and will provide passengers maximal comfort and safety during their traveling.
C | en |
dc.format.extent | 3949184 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | rám | cs |
dc.subject | vlak | cs |
dc.subject | sedadlo | cs |
dc.subject | otočný mechanismus | cs |
dc.subject | frame | en |
dc.subject | train | en |
dc.subject | seat | en |
dc.subject | rotating mechanism | en |
dc.title | Návrh otočné spodní části sedadla vlaku | cs |
dc.title.alternative | Design of the rotating base of the train seat | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Pavlík, Jan | |
dc.date.accepted | 2024-06-05 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Konstrukční inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukce strojních dílů a skupin | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KUD0111_FS_N0715A270037_S06_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |