Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZačal, Jiří
dc.contributor.authorKudělka, Libor
dc.date.accessioned2024-06-27T17:28:14Z
dc.date.available2024-06-27T17:28:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/154411
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na konstrukční inovaci otočné spodní části dvojsedadla pro panoramatické vlaky, s cílem umožnit flexibilní otočení sedadla o 90° nebo o 45°, čímž se zlepší pohodlí cestujících a zvýší atraktivita cestování. Současné řešení otočných sedadel od výrobce Borcad omezená na 180° neumožňují aretaci v mezipoloze, což omezuje variabilitu a flexibilitu při cestování. Cílem práce je překonat tato omezení a vytvořit inovativní řešení, které bude schopno plynule se otáčet, přičemž mezipoloha bude mít klíčový význam pro pohodlí cestujících. Práce se neomezí pouze na konceptuální návrh, ale zahrne i provedení výpočtů mechanismu jak analyticky, tak metodou konečných prvků (MKP), aby dosáhla optimálního a funkčního návrhu. Cílem je zajistit, že navržené sedadlo bude splňovat požadované technické a ergonomické normy pro železniční dopravu a poskytne cestujícím maximální komfort a bezpečnost během jejich cestování.cs
dc.description.abstractThe purpose of this work is structural innovation for moving the bottom part of double seats for panoramic trains, with the purpose of flexible moving seats in angle 90° or 45°, which would help with comfort for passengers and levels up attractiveness of traveling. A current solution of turning seats from producer Bread is limited to 180° and does not allow arrest in an intermediate position, which limits variability and flexibility of traveling. The aim of this work is to overcome these things and create an innovative solution, which would be able to turn seats without any problem, whereas an intermediate position will have a key meaning for the comfort of passengers. This work won't be limited just for conceptual design, but it includes implementation calculations of the mechanism both analytically, and methodically MKP (finite element method), so it can reach the optimal and functional design. The aim is to ensure, that the designed seat will fulfill the required technical and ergonomic standards for rail transport and will provide passengers maximal comfort and safety during their traveling. Cen
dc.format.extent3949184 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectrámcs
dc.subjectvlakcs
dc.subjectsedadlocs
dc.subjectotočný mechanismuscs
dc.subjectframeen
dc.subjecttrainen
dc.subjectseaten
dc.subjectrotating mechanismen
dc.titleNávrh otočné spodní části sedadla vlakucs
dc.title.alternativeDesign of the rotating base of the train seaten
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePavlík, Jan
dc.date.accepted2024-06-05
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department347 - Katedra částí a mechanismů strojůcs
dc.thesis.degree-programKonstrukční inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukce strojních dílů a skupincs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisKUD0111_FS_N0715A270037_S06_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam