dc.contributor.advisor | Slíva, Aleš | |
dc.contributor.author | Horelica, Jan | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:28:20Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:28:20Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154444 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na konstrukční návrh zařízení pro manipulaci s kolejovými vozy, jejichž rozchod kol činí 1435 mm a maximální hmotnost dosahuje 300 tun. Obsah práce zahrnuje navrhování nosného rámu, který musí odolat provozní zátěži, stejně jako narážecí a tažné ústrojí. Dalšími aspekty práce jsou mechanismy pro efektivní přenos pohonu pomocí vysokozdvižného vozíku.
Součástí návrhu těchto mechanismů bylo také navrhování vhodných hřídelí včetně návrhu hnacích válců spolu s podvozkem celého zařízení. Důležitou součástí tohoto návrhu je přípravek, který zabraňuje vysokozdvižnému vozíku nechtěně vyjet ze zařízení. Konstrukční uzly byly ověřeny prostřednictvím pevnostní analýzy metodou konečných prvků. Výsledkem diplomové práce je výkresová dokumentace spolu s kusovníky vycházející z 3D modelu celé sestavy. | cs |
dc.description.abstract | The master's thesis focuses on the design of a device for handling rail vehicles with a track gauge of 1435 mm and a maximum weight of 300 tons. The content of the thesis includes the design of a load-bearing frame, which must withstand operational loads, as well as the bumping and towing mechanism. Other aspects of the work involve mechanisms for efficient power transmission using a high-lift truck. Part of the design of these mechanisms also involved designing suitable shafts, including the design of drive cylinders along with the chassis of the entire equipment. An important part of this design is a device that prevents the high-lift truck from unintentionally leaving the equipment. Structural nodes were verified through strength analysis using the finite element method. The outcome of the thesis is drafting documentation along with parts lists based on the 3D model of the entire assembly. | en |
dc.format.extent | 6808451 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | manipulační | cs |
dc.subject | zařízení | cs |
dc.subject | posun | cs |
dc.subject | železnice | cs |
dc.subject | posunování | cs |
dc.subject | manipulation | en |
dc.subject | device | en |
dc.subject | shift | en |
dc.subject | railway | en |
dc.subject | shifting | en |
dc.title | Konstrukční návrh posunovacího zařízení pro kolejová vozidla | cs |
dc.title.alternative | Structural Design of Shunting Equipment for Wheeled vehicles | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Šumšal, Zdeněk | |
dc.date.accepted | 2024-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Konstrukční inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní a procesní zařízení | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | HOR0381_FS_N0715A270037_S01_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |