Show simple item record

dc.contributor.advisorSlíva, Aleš
dc.contributor.authorHorelica, Jan
dc.date.accessioned2024-06-27T17:28:20Z
dc.date.available2024-06-27T17:28:20Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/154444
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na konstrukční návrh zařízení pro manipulaci s kolejovými vozy, jejichž rozchod kol činí 1435 mm a maximální hmotnost dosahuje 300 tun. Obsah práce zahrnuje navrhování nosného rámu, který musí odolat provozní zátěži, stejně jako narážecí a tažné ústrojí. Dalšími aspekty práce jsou mechanismy pro efektivní přenos pohonu pomocí vysokozdvižného vozíku. Součástí návrhu těchto mechanismů bylo také navrhování vhodných hřídelí včetně návrhu hnacích válců spolu s podvozkem celého zařízení. Důležitou součástí tohoto návrhu je přípravek, který zabraňuje vysokozdvižnému vozíku nechtěně vyjet ze zařízení. Konstrukční uzly byly ověřeny prostřednictvím pevnostní analýzy metodou konečných prvků. Výsledkem diplomové práce je výkresová dokumentace spolu s kusovníky vycházející z 3D modelu celé sestavy.cs
dc.description.abstractThe master's thesis focuses on the design of a device for handling rail vehicles with a track gauge of 1435 mm and a maximum weight of 300 tons. The content of the thesis includes the design of a load-bearing frame, which must withstand operational loads, as well as the bumping and towing mechanism. Other aspects of the work involve mechanisms for efficient power transmission using a high-lift truck. Part of the design of these mechanisms also involved designing suitable shafts, including the design of drive cylinders along with the chassis of the entire equipment. An important part of this design is a device that prevents the high-lift truck from unintentionally leaving the equipment. Structural nodes were verified through strength analysis using the finite element method. The outcome of the thesis is drafting documentation along with parts lists based on the 3D model of the entire assembly.en
dc.format.extent6808451 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmanipulačnícs
dc.subjectzařízenícs
dc.subjectposuncs
dc.subjectželeznicecs
dc.subjectposunovánícs
dc.subjectmanipulationen
dc.subjectdeviceen
dc.subjectshiften
dc.subjectrailwayen
dc.subjectshiftingen
dc.titleKonstrukční návrh posunovacího zařízení pro kolejová vozidlacs
dc.title.alternativeStructural Design of Shunting Equipment for Wheeled vehiclesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeŠumšal, Zdeněk
dc.date.accepted2024-06-04
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programKonstrukční inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní a procesní zařízenícs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisHOR0381_FS_N0715A270037_S01_2024
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record