dc.contributor.advisor | Bojko, Marian | |
dc.contributor.author | Symerský, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:28:29Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:28:29Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154504 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá numerickým modelováním proudění v chladiči typu U
s následným vyhodnocením tlakové ztráty ve zpětné komoře pro různé geometrie. K vytvoření
výpočetní sítě je využito programu ANSA a k numerickým výpočtům je využit software ANSYS
Fluent. V úvodní části jsou popsány tepelné výměníky (jejich základní charakteristiky, rozdělení
a základní výpočty) a jejich význam v automobilovém průmyslu. Dále je v teoretické části
popsáno numerické modelování. V praktické části je realizována tvorba 3D modelů, včetně
tvorby výpočetních sítí, pro jednotlivé konstrukční varianty výměníku tepla. V další fází je
aplikován definovaný matematický model na jednotlivé konstrukční varianty, včetně
numerického řešení v programu ANSYS Fluent. Detailně je vyhodnocována tlaková ztráta ve
zpětné komoře pro jednotlivé varianty s následným zhodnocením vlivu jednotlivých parametrů
na tlakovou ztrátu. Na závěr je sestavena vhodná korelace pro 1D nástroj, která nejlépe popisuje
tlakové ztráty ve zpětné komoře v závislosti na různých parametrech. | cs |
dc.description.abstract | The master's thesis deals with numerical modeling of flow in a U-type radiator followed by
evaluation of pressure loss in the return tank for various geometries. The computational grid is
generated using the ANSA program, and numerical calculations are performed using the ANSYS
Fluent software. The introductory section describes heat exchangers (their basic characteristics,
classification, and fundamental calculations) and their significance in the automotive industry.
The theoretical part elaborates on numerical modeling. In the practical section, 3D models are
created along with the generation of computational grids for individual design variants of the
heat exchanger. Subsequently, the defined mathematical model is applied to each design
variant, including numerical solutions in the ANSYS Fluent program. Pressure loss in the return
tank for each variant is meticulously evaluated, followed by an assessment of the influence of
individual parameters on pressure loss. Finally, a suitable correlation for a 1D tool is compiled,
which best describes pressure losses in the return tank depending on various parameters. | en |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Tlaková ztráta | cs |
dc.subject | zpětná komora | cs |
dc.subject | tepelný výměník | cs |
dc.subject | chladič | cs |
dc.subject | Pressure loss | en |
dc.subject | return tank | en |
dc.subject | heat exchangers | en |
dc.subject | cooler | en |
dc.title | Matematický popis tlakové ztráty komponentu chladicí soustavy automobilu za použití CFD simulací s následnou stavbou korelací pro použití v 1D simulačním nástroji | cs |
dc.title.alternative | Mathematical Description of Pressure Loss of a Car Cooling System Component Using CFD Simulations Followed by the Construction of Correlations for Use in a 1D Simulation Tool | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Běták, Vojtěch | |
dc.date.accepted | 2024-06-05 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 338 - Katedra hydromechaniky a hydraulických zařízení | cs |
dc.thesis.degree-program | Hydraulika a pneumatika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | SYM0004_FS_N0715A270035_2024 | |
dc.rights.access | embargoedAccess | |
dc.date.embargoend | 2027-06-05 | |
dc.description.embargo | Žádosti se vyhovuje z důvodu ochrany know-how spolupracující společnosti. | |