Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBojko, Marian
dc.contributor.authorSymerský, Ondřej
dc.date.accessioned2024-06-27T17:28:29Z
dc.date.available2024-06-27T17:28:29Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/154504
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá numerickým modelováním proudění v chladiči typu U s následným vyhodnocením tlakové ztráty ve zpětné komoře pro různé geometrie. K vytvoření výpočetní sítě je využito programu ANSA a k numerickým výpočtům je využit software ANSYS Fluent. V úvodní části jsou popsány tepelné výměníky (jejich základní charakteristiky, rozdělení a základní výpočty) a jejich význam v automobilovém průmyslu. Dále je v teoretické části popsáno numerické modelování. V praktické části je realizována tvorba 3D modelů, včetně tvorby výpočetních sítí, pro jednotlivé konstrukční varianty výměníku tepla. V další fází je aplikován definovaný matematický model na jednotlivé konstrukční varianty, včetně numerického řešení v programu ANSYS Fluent. Detailně je vyhodnocována tlaková ztráta ve zpětné komoře pro jednotlivé varianty s následným zhodnocením vlivu jednotlivých parametrů na tlakovou ztrátu. Na závěr je sestavena vhodná korelace pro 1D nástroj, která nejlépe popisuje tlakové ztráty ve zpětné komoře v závislosti na různých parametrech.cs
dc.description.abstractThe master's thesis deals with numerical modeling of flow in a U-type radiator followed by evaluation of pressure loss in the return tank for various geometries. The computational grid is generated using the ANSA program, and numerical calculations are performed using the ANSYS Fluent software. The introductory section describes heat exchangers (their basic characteristics, classification, and fundamental calculations) and their significance in the automotive industry. The theoretical part elaborates on numerical modeling. In the practical section, 3D models are created along with the generation of computational grids for individual design variants of the heat exchanger. Subsequently, the defined mathematical model is applied to each design variant, including numerical solutions in the ANSYS Fluent program. Pressure loss in the return tank for each variant is meticulously evaluated, followed by an assessment of the influence of individual parameters on pressure loss. Finally, a suitable correlation for a 1D tool is compiled, which best describes pressure losses in the return tank depending on various parameters.en
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectTlaková ztrátacs
dc.subjectzpětná komoracs
dc.subjecttepelný výměníkcs
dc.subjectchladičcs
dc.subjectPressure lossen
dc.subjectreturn tanken
dc.subjectheat exchangersen
dc.subjectcooleren
dc.titleMatematický popis tlakové ztráty komponentu chladicí soustavy automobilu za použití CFD simulací s následnou stavbou korelací pro použití v 1D simulačním nástrojics
dc.title.alternativeMathematical Description of Pressure Loss of a Car Cooling System Component Using CFD Simulations Followed by the Construction of Correlations for Use in a 1D Simulation Toolen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBěták, Vojtěch
dc.date.accepted2024-06-05
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department338 - Katedra hydromechaniky a hydraulických zařízenícs
dc.thesis.degree-programHydraulika a pneumatikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisSYM0004_FS_N0715A270035_2024
dc.rights.accessembargoedAccess
dc.date.embargoend2027-06-05
dc.description.embargoŽádosti se vyhovuje z důvodu ochrany know-how spolupracující společnosti.


Soubory tohoto záznamu

SouboryVelikostFormátZobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam