Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFries, Jiří
dc.contributor.authorKolář, Adam
dc.date.accessioned2024-06-27T17:28:32Z
dc.date.available2024-06-27T17:28:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/154524
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou elektropohonů u nákladních automobilů a konstrukčním návrhem slučovací převodovky nákladního automobilu. V úvodu jsou uvedeny obecné informace o používaných typech elektromotorů u automobilů a následuje rešerše o nákladních automobilech s elektropohonem. V praktické části je nejdříve vybráno vhodné umístění převodovky do nákladního automobilu Tatra, poté je zvoleno samotné konstrukční uspořádání slučovací převodovky. Následuje volba převodových poměrů jednotlivých převodových stupňů, volba modulu a potřebné geometrické a pevnostní výpočty ozubení. Návrh geometrie a pevnostní výpočty ozubení jsou provedeny počítačovými programy Geometrie.exe a CSNw.exe vyvinuté prof. Dr. Ing. Milošem Němčekem, které jsou ověřeny analytickým výpočtem. V závěru diplomové práce je analyticky zkontrolována výstupní hřídel slučovací převodovky.cs
dc.description.abstractThe master thesis deals with the problematics of the truck elektromobility and truck gearbox design. The introduction gives general information about used electromotors in vehicles and follows a search about electric trucks. In the practical part is first chosen appropriate gearbox installation in a Tatra truck, then is chosen the structural arrangement of the gearbox itself. Then follows choice of the gear ratio, module and necessary geometry and strength calculation. Gear geometry design and strength calculation is done in a program developed by prof. Dr. Ing. Miloš Němček, which are checked by the analytic calculation. In the end, the output shaft is checked by analytic calculation.en
dc.format.extent1518133 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectslučovací převodovkacs
dc.subjectelektromobilitacs
dc.subjectnákladní automobilcs
dc.subjectmerging gearboxen
dc.subjectelectromobility, trucken
dc.titleKonstrukční návrh převodovky nákladního automobilucs
dc.title.alternativeTruck Gearbox Designen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePončík, Jakub
dc.date.accepted2024-06-05
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department340 - Katedra konstruovánícs
dc.thesis.degree-programKonstrukční inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchTechnika pro zemní a stavební prácecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisKOL0478_FS_N0715A270037_S04_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam