dc.contributor.advisor | Fries, Jiří | |
dc.contributor.author | Kolář, Adam | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:28:32Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:28:32Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154524 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou elektropohonů u nákladních automobilů a konstrukčním návrhem slučovací převodovky nákladního automobilu. V úvodu jsou uvedeny obecné informace o používaných typech elektromotorů u automobilů a následuje rešerše o nákladních automobilech s elektropohonem. V praktické části je nejdříve vybráno vhodné umístění převodovky do nákladního automobilu Tatra, poté je zvoleno samotné konstrukční uspořádání slučovací převodovky. Následuje volba převodových poměrů jednotlivých převodových stupňů, volba modulu a potřebné geometrické a pevnostní výpočty ozubení. Návrh geometrie a pevnostní výpočty ozubení jsou provedeny počítačovými programy Geometrie.exe a CSNw.exe vyvinuté prof. Dr. Ing. Milošem Němčekem, které jsou ověřeny analytickým výpočtem. V závěru diplomové práce je analyticky zkontrolována výstupní hřídel slučovací převodovky. | cs |
dc.description.abstract | The master thesis deals with the problematics of the truck elektromobility and truck gearbox design. The introduction gives general information about used electromotors in vehicles and follows a search about electric trucks. In the practical part is first chosen appropriate gearbox installation in a Tatra truck, then is chosen the structural arrangement of the gearbox itself. Then follows choice of the gear ratio, module and necessary geometry and strength calculation. Gear geometry design and strength calculation is done in a program developed by prof. Dr. Ing. Miloš Němček, which are checked by the analytic calculation. In the end, the output shaft is checked by analytic calculation. | en |
dc.format.extent | 1518133 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | slučovací převodovka | cs |
dc.subject | elektromobilita | cs |
dc.subject | nákladní automobil | cs |
dc.subject | merging gearbox | en |
dc.subject | electromobility, truck | en |
dc.title | Konstrukční návrh převodovky nákladního automobilu | cs |
dc.title.alternative | Truck Gearbox Design | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Pončík, Jakub | |
dc.date.accepted | 2024-06-05 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 340 - Katedra konstruování | cs |
dc.thesis.degree-program | Konstrukční inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technika pro zemní a stavební práce | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KOL0478_FS_N0715A270037_S04_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |