dc.contributor.advisor | Šofer, Pavel | |
dc.contributor.author | Kočí, Alfréd | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:28:34Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:28:34Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154539 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá vývojem kombinovaného leteckého přístroje pro experimentální a ultralehká letadla. To zahrnuje pečlivý výběr a návrh hardwaru, jako jsou senzory pro sledování polohy, rychlosti a dalších důležitých parametrů letadla, vhodného displeje pro prezentaci dat pilotovi a výkonné procesory pro zpracování informací v reálném čase. Součástí vývoje je také návrh rozložení jednotlivých prvků na displeji, který bude efektivně interpretovat data ze senzorů a poskytovat užitečné informace pilotovi. Dalším důležitým aspektem je integrace navržené avioniky do konkrétních typů letadel. To zahrnuje fyzickou instalaci komponentů do letadla a propojení s existujícími systémy. Aby byla zajištěna spolehlivost a funkčnost navržené avioniky, budou prováděny testy a ověření v různých provozních podmínkách. Výstupem této práce je dostupný avionický přístroj pro experimentální a ultralehká letadla. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the complex development of a combined aeronautical device intended for use in experimental and ultralight aircraft. This includes the careful selection and design of hardware such as sensors to monitor attitude, speed and other important aircraft parameters, a suitable display to present the data to the pilot and powerful processors to process the information in real time. The development also includes the detailed creation of a display layout that will be able to effectively interpret the sensor data and provide useful information to the pilot. Another important aspect is the integration of the proposed avionics into specific aircraft types. This includes the physical installation of the components in the aircraft and interfacing with existing systems. To ensure the reliability and functionality of the proposed avionics, tests and verifications will be carried out under different operating conditions, including simulation of faults and failures. The aim of the whole process is to create advanced avionics that will be affordable and bring innovation to the field of avionics for experimental and ultralight aircraft. | en |
dc.format.extent | 7043108 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Kombinovaný letecký přístroj,Avionika,Experimentální letadla
,Ultralehká letadla,Hardwarový návrh, Softwarový návrh | cs |
dc.subject | Combined Aircraft Instrument,Avionics,Experimental Aircraft
, Ultralight aircraft,Hardware design, Software design | en |
dc.title | Vývoj kombinovaného leteckého přístroje pro experimentální a ultralehká letadla | cs |
dc.title.alternative | Development of a Combined Flight Instrument for Experimental and Ultralight Aircraft | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Gebauer, Jan | |
dc.date.accepted | 2024-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 352 - Katedra automatizační techniky a řízení | cs |
dc.thesis.degree-program | Mechatronika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KOC0312_FS_B0714A270002_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |