dc.contributor.advisor | Klein, Tomáš | |
dc.contributor.author | Hradil, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2024-10-08T08:41:12Z | |
dc.date.available | 2024-10-08T08:41:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/155101 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh a simulaci systému ABS pro experimentální vozidlo s využitím prostředí MATLAB Simulink. V teoretické části je rozebrána funkce ABS a dalších stabilizačních systémů, jako je ESP. Praktická část obsahuje vytvoření zjednodušeného modelu vozidla a následný návrh a simulace algoritmu řízení ABS a v posledním kroku, implementace do vozdila democar a následní ověření funkčnosti navrženého systému. Výstupy práce zahrnují simulace skluzu a brzdné dráhy pro různé hodnoty zpomalení vozidla. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis focuses on the design and simulation of an ABS system for an experimental vehicle using the MATLAB Simulink environment. The theoretical part discusses the function of ABS and other stabilization systems such as ESP. The practical part includes the creation of a simplified vehicle model, the subsequent design and simulation of the ABS control algorithm, and in the final step, the implementation into the democar vehicle and verification of the functionality of the designed system. The outputs of the thesis include simulations of slip and braking distance for different deceleration values of the vehicle. | en |
dc.format.extent | 3112056 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | sk | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | ABS | cs |
dc.subject | Matlab/Simulink | cs |
dc.subject | modelování vozidla | cs |
dc.subject | simulace brzdných systémů | cs |
dc.subject | dynamické vlastnosti vozidla | cs |
dc.subject | bezpečnostní systémy v automobilu | cs |
dc.subject | návrh řízení | cs |
dc.subject | ABS | en |
dc.subject | Matlab/Simulink | en |
dc.subject | vehicle modeling | en |
dc.subject | brake system simulation | en |
dc.subject | vehicle dynamics | en |
dc.subject | automotive safety systems | en |
dc.subject | control design | en |
dc.title | Návrh riadenia ABS pre experimentálne elektrické vozidlo | sk |
dc.title.alternative | Návrh řízení systému ABS pro experimentální vozidlo s elektrickým pohonem | cs |
dc.title.alternative | ABS Control Design for an Experimental Electric Vehicle | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Krupa, Petr | |
dc.date.accepted | 2024-08-06 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 430 - Katedra aplikované elektroniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Automobilové elektronické systémy | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | HRA0262_FEI_B0713A060007_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |