dc.contributor.advisor | Platoš, Jan | |
dc.contributor.author | Fiury, Adam | |
dc.date.accessioned | 2024-10-08T08:41:16Z | |
dc.date.available | 2024-10-08T08:41:16Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/155109 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj a implementaci herní aplikace Bomberman s integrací umělé inteligence. Hra bude programovaná v jazyce Python s využitím knihovny Pygame. Umělá inteligence bude navržena k efektivnímu porážení virtuálních protivníků a optimalizaci hratelnosti. V první části práce je prozkoumáno, jakým způsobem lze umělou inteligenci rozdělit a jaké využití nachází v dnešních moderních hrách. Práce dále zkoumá různé metody strojového učení a algoritmy pro výběr nejvhodnější metody učení, což je kritické pro konkurenceschopnost AI v herním prostředí hry Bomberman. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on the development and implementation of the Bomberman game application with artificial intelligence integration. The game will be programmed in Python using the Pygame library. The artificial intelligence will be designed to efficiently defeat virtual opponents and optimize gameplay. The first part of the thesis explores how artificial intelligence can be distributed and what applications it finds in today's modern games. The thesis then explores different machine learning methods and algorithms for selecting the most appropriate learning method, which is critical for AI to be competitive in the Bomberman game environment. | en |
dc.format.extent | 3745187 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Bomberman | cs |
dc.subject | SARSA | cs |
dc.subject | umělá inteligence | cs |
dc.subject | Python | cs |
dc.subject | Pygame | cs |
dc.subject | Bomberman | en |
dc.subject | SARSA | en |
dc.subject | artificial intelligence | en |
dc.subject | Python | en |
dc.subject | Pygame | en |
dc.title | Hra Bomberman s prvky umělé inteligence | cs |
dc.title.alternative | A Bomberman Game with Artificial Intelligence | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Svoboda, Radek | |
dc.date.accepted | 2024-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informatika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | FIU0013_FEI_B0613A140014_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |