Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorCihlářová, Denisa
dc.contributor.authorKręželok, Bogdan
dc.date.accessioned2025-01-21T12:40:09Z
dc.date.available2025-01-21T12:40:09Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155522
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na bezpečnost komunikace Nad Porubkou v Ostravě, hodnocenou podle zásad bezpečnostní inspekce pozemních komunikací. První část práce popisuje jednotlivá rizika na této komunikaci a návrhy na jejich odstranění. Z výsledků inspekce vyplývá, že nejzávažnějším problémem je křižovatka ulic Nad Porubkou a Francouzská, která ve stávajícím stavu kapacitně nevyhovuje a představuje značné riziko pro účastníky silničního provozu. V práci proto byly navrženy dvě varianty úprav této křižovatky, zaměřené na zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu. Obě varianty prošly multikriteriálním hodnocením, které zahrnovalo faktory jako kapacitní posouzení, rozhledové poměry a průjezdnost. Na základě tohoto hodnocení byla jako vhodnější vybrána varianta přestavby stávající křižovatky na okružní. K této variantě byla následně vypracována dokumentace ve stupni pro územní rozhodnutí (DÚR), která zahrnuje technické a provozní parametry navržené úpravy. Návrh přispívá ke zvýšení bezpečnosti, optimalizuje dopravní toky a zvyšuje komfort pro všechny účastníky provozu.cs
dc.description.abstractThe thesis focuses on the safety of the Nad Porubkou road in Ostrava, assessed according to the principles of road safety inspection. The first part of the thesis describes individual risks on this road and proposals for their elimination. The results of the inspection show that the most serious problem is the intersection of Nad Porubkou and Francouzská Streets, which in its current state is capacity inadequate and poses a significant risk to road users. Therefore, the study proposed two variants of modifications of this intersection, aimed at improving the safety and flow of traffic. Both options were subjected to a multi-criteria assessment that included factors such as capacity assessment, sight distance and throughput. Based on this evaluation, the option of converting the existing intersection to a roundabout was selected as the preferred option. Documentation for this option was subsequently prepared at the planning permission stage (DÚR), which includes the technical and operational parameters of the proposed modification. The proposal contributes to increased safety, optimises traffic flows and increases comfort for all road users.en
dc.format.extent5515285 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectbezpečnostcs
dc.subjectkřižovatkacs
dc.subjectsilniční dopravacs
dc.subjectrizikocs
dc.subjectrekonstrukcecs
dc.subjectúpravacs
dc.subjectokružní křižovatkacs
dc.subjectsafetyen
dc.subjectintersectionen
dc.subjectroad trafficen
dc.subjectrisken
dc.subjectreconstructionen
dc.subjectmodificationen
dc.subjectroundabouten
dc.titleBezpečnostní inspekce na místní komunikaci Nad Porubkou v Ostravěcs
dc.title.alternativeSafety inspection on the local road Nad Porubkou in Ostravaen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKočárková, Dagmar
dc.date.accepted2025-01-07
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department227 - Katedra dopravního stavitelstvícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrství - Dopravní stavbycs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2712
dc.identifier.thesisKRE0332_FAST_N0732A260011_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam