Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKřivda, Vladislav
dc.contributor.authorMatějka, Jan
dc.date.accessioned2025-01-21T12:40:13Z
dc.date.available2025-01-21T12:40:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155532
dc.description.abstractPředmětem této diplomové práce je návrh světelného signalizačního zařízení na dvojici úrovňových křižovatek, které jsou součástí mimoúrovňové křižovatky Rudná – Frýdecká v Ostravě. V první části je provedena analýza dopravní nehodovosti a konfliktních situací. Součástí práce je dopravní průzkum, z něhož je určena špičková intenzita dopravy a prognóza intenzity dopravy pro výhledový rok 2044. Současný stav je kapacitně posouzen pro stávající a výhledové intenzity. Je navržena úprava křižovatek pomocí světelného signalizačního zařízení, a to ve více variantách, které jsou kapacitně posouzeny a na základě jejich porovnání je z nich pro každou křižovatku vybrána nejvhodnější varianta. Pro stávající stav a nově navržené varianty jsou v programu PTV VISSIM vytvořeny mikrosimulační modely. Součástí práce je rovněž výkresová dokumentace. Cílem práce je navrhnout řešení, které povede ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu.cs
dc.description.abstractThe subject of this thesis is the design of a light-signalling device for a pair of level crossings, which are part of the Rudná – Frýdecká interchange in Ostrava. In the first part, an analysis of traffic accidents and conflict situations is carried out. The work includes a transport survey to determine peak traffic intensity and traffic intensity prediction for the year 2044 prospective. The status quo is assessed in terms of capacity for existing and prospective intensities. Junctions modification is proposed by means of a light-signalling device, in multiple variants that are assessed in terms of capacity and, based on their comparison, the most suitable option is selected for each junction. Micro-simulation models are created in PTV's VISSIM program for the status quo and newly designed variants. The thesis also includes drawing documentation. The aim is to design a solution that will lead to increased fluency and safety of the traffic.en
dc.format.extent9989479 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectsilniční dopravacs
dc.subjectkřižovatkacs
dc.subjectkapacitacs
dc.subjectdopravní modelcs
dc.subjectsvětelné signalizační zařízenícs
dc.subjectdopravní nehodovostcs
dc.subjectkonfliktní situacecs
dc.subjectroad transporten
dc.subjectintersectionen
dc.subjectcapacityen
dc.subjecttraffic modelen
dc.subjectlight-signalling equipmenten
dc.subjecttraffic accident rateen
dc.subjectconflict situationen
dc.titleNávrh světelné signalizace na křižovatce Rudná - Frýdecká v Ostravě s využitím dopravního modelovánícs
dc.title.alternativeDesign of Traffic Lights at the Rudna - Frydecka Intersection in Ostrava Using Traffic Modelingen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeMácha, David
dc.date.accepted2025-01-08
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department227 - Katedra dopravního stavitelstvícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrství - Dopravní stavbycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2712
dc.identifier.thesisMAT0422_FAST_N0732A260011_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam