dc.contributor.advisor | Křivda, Vladislav | |
dc.contributor.author | Matějka, Jan | |
dc.date.accessioned | 2025-01-21T12:40:13Z | |
dc.date.available | 2025-01-21T12:40:13Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/155532 | |
dc.description.abstract | Předmětem této diplomové práce je návrh světelného signalizačního zařízení na dvojici úrovňových křižovatek, které jsou součástí mimoúrovňové křižovatky Rudná – Frýdecká v Ostravě. V první části je provedena analýza dopravní nehodovosti a konfliktních situací. Součástí práce je dopravní průzkum, z něhož je určena špičková intenzita dopravy a prognóza intenzity dopravy pro výhledový rok 2044. Současný stav je kapacitně posouzen pro stávající a výhledové intenzity. Je navržena úprava křižovatek pomocí světelného signalizačního zařízení, a to ve více variantách, které jsou kapacitně posouzeny a na základě jejich porovnání je z nich pro každou křižovatku vybrána nejvhodnější varianta. Pro stávající stav a nově navržené varianty jsou v programu PTV VISSIM vytvořeny mikrosimulační modely. Součástí práce je rovněž výkresová dokumentace. Cílem práce je navrhnout řešení, které povede ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu. | cs |
dc.description.abstract | The subject of this thesis is the design of a light-signalling device for a pair of level crossings, which are part of the Rudná – Frýdecká interchange in Ostrava. In the first part, an analysis of traffic accidents and conflict situations is carried out. The work includes a transport survey to determine peak traffic intensity and traffic intensity prediction for the year 2044 prospective. The status quo is assessed in terms of capacity for existing and prospective intensities. Junctions modification is proposed by means of a light-signalling device, in multiple variants that are assessed in terms of capacity and, based on their comparison, the most suitable option is selected for each junction. Micro-simulation models are created in PTV's VISSIM program for the status quo and newly designed variants. The thesis also includes drawing documentation. The aim is to design a solution that will lead to increased fluency and safety of the traffic. | en |
dc.format.extent | 9989479 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | silniční doprava | cs |
dc.subject | křižovatka | cs |
dc.subject | kapacita | cs |
dc.subject | dopravní model | cs |
dc.subject | světelné signalizační zařízení | cs |
dc.subject | dopravní nehodovost | cs |
dc.subject | konfliktní situace | cs |
dc.subject | road transport | en |
dc.subject | intersection | en |
dc.subject | capacity | en |
dc.subject | traffic model | en |
dc.subject | light-signalling equipment | en |
dc.subject | traffic accident rate | en |
dc.subject | conflict situation | en |
dc.title | Návrh světelné signalizace na křižovatce Rudná - Frýdecká v Ostravě s využitím dopravního modelování | cs |
dc.title.alternative | Design of Traffic Lights at the Rudna - Frydecka Intersection in Ostrava Using Traffic Modeling | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Mácha, David | |
dc.date.accepted | 2025-01-08 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství - Dopravní stavby | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | MAT0422_FAST_N0732A260011_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |