Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorOžana, Štěpán
dc.contributor.authorKrupa, Filip
dc.date.accessioned2025-01-21T12:45:53Z
dc.date.available2025-01-21T12:45:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155610
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou optimálního řízení nelineárních, podaktuovaných, nestabilních a neholonomních systémů. Do této problematiky spadá také jízdní souprava skládající se z tahače a přípojných vozidel. Pro tento systém jsou s využitím metody Model-Based Design nalezeny optimální trajektorie respektující překážky. K nalezení těchto trajektorií je využit počáteční odhad získaný na základě nalezené nejkratší cesty. Optimální trajektorie jsou hledány pomocí metod nelineárního programování. Sledování nalezených trajektorií je zajištěno navrženým stavovým regulátorem. Výsledky práce jsou ověřeny simulacemi. Hlavní přínosy disertační práce jsou následující: 1. Návrh a simulační ověření algoritmů řízení pro parkovací asistenční systém schopný couvání a vyhýbání se překážkám 2. Tvorba simulátoru MIL a SIL, na kterých budou otestovány řídicí algoritmy v simulačních podmínkách blízkých reálnému stavucs
dc.description.abstractThe thesis deals with the problem of optimal control of nonlinear, underactuated, unstable and nonholonomic systems. This problem also includes a vehicle set consisting of a tractor and trailers. For this system, using the Model-Based Design method, optimal trajectories respecting obstacles are found. To find these trajectories, an initial estimate obtained based on the shortest path found is used. The optimal trajectories are found using nonlinear programming methods. Monitoring of the found trajectories is provided by the proposed state controller. The results of the work are verified by simulations. The main contributions of the work are as follows: 1. Design and simulation verification of control algorithms for a parking assistance system capable of reversing and obstacle avoidance 2. Creation of MIL and SIL simulators on which the control algorithms will be tested in simulation conditions close to the real situationen
dc.format.extent6828423 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectLQRcs
dc.subjectzpětnovazební řízenícs
dc.subjectnelineární systémycs
dc.subjectvozidla s přívěsycs
dc.subjectsimulacecs
dc.subjectSimulinkcs
dc.subjectMatlabcs
dc.subjectLQRen
dc.subjectfeedback controlen
dc.subjectnon-linear systemsen
dc.subjectvehicles with trailersen
dc.subjectsimulationen
dc.subjectSimulinken
dc.subjectMatlaben
dc.titlePokročilé algoritmy pro asistované parkování vozidla s přívěsycs
dc.title.alternativeAdvanced algorithms for assisted parking of vehicle with trailersen
dc.typeDisertační prácecs
dc.contributor.refereeTůma, Jiří
dc.contributor.refereeGulan, Martin
dc.contributor.refereeSchlegel, Miloš
dc.date.accepted2024-11-28
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programElektrotechnikacs
dc.thesis.degree-branchTechnická kybernetikacs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisKRU0100_FEI_P2649_2612V045_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam