dc.contributor.advisor | Ožana, Štěpán | |
dc.contributor.author | Krupa, Filip | |
dc.date.accessioned | 2025-01-21T12:45:53Z | |
dc.date.available | 2025-01-21T12:45:53Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/155610 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá problematikou optimálního řízení nelineárních, podaktuovaných, nestabilních
a neholonomních systémů. Do této problematiky spadá také jízdní souprava skládající se z tahače
a přípojných vozidel. Pro tento systém jsou s využitím metody Model-Based Design
nalezeny optimální trajektorie respektující překážky. K nalezení těchto trajektorií je využit
počáteční odhad získaný na základě nalezené nejkratší cesty. Optimální trajektorie jsou hledány
pomocí metod nelineárního programování. Sledování nalezených trajektorií je zajištěno
navrženým stavovým regulátorem. Výsledky práce jsou ověřeny simulacemi.
Hlavní přínosy disertační práce jsou následující:
1. Návrh a simulační ověření algoritmů řízení pro parkovací asistenční systém schopný
couvání a vyhýbání se překážkám
2. Tvorba simulátoru MIL a SIL, na kterých budou otestovány řídicí algoritmy v simulačních
podmínkách blízkých reálnému stavu | cs |
dc.description.abstract | The thesis deals with the problem of optimal control of nonlinear, underactuated, unstable
and nonholonomic systems. This problem also includes a vehicle set consisting of a tractor
and trailers. For this system, using the Model-Based Design method, optimal trajectories
respecting obstacles are found. To find these trajectories, an initial estimate obtained based
on the shortest path found is used. The optimal trajectories are found using nonlinear programming
methods. Monitoring of the found trajectories is provided by the proposed state
controller. The results of the work are verified by simulations.
The main contributions of the work are as follows:
1. Design and simulation verification of control algorithms for a parking assistance system
capable of reversing and obstacle avoidance
2. Creation of MIL and SIL simulators on which the control algorithms will be tested
in simulation conditions close to the real situation | en |
dc.format.extent | 6828423 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | LQR | cs |
dc.subject | zpětnovazební řízení | cs |
dc.subject | nelineární systémy | cs |
dc.subject | vozidla s přívěsy | cs |
dc.subject | simulace | cs |
dc.subject | Simulink | cs |
dc.subject | Matlab | cs |
dc.subject | LQR | en |
dc.subject | feedback control | en |
dc.subject | non-linear systems | en |
dc.subject | vehicles with trailers | en |
dc.subject | simulation | en |
dc.subject | Simulink | en |
dc.subject | Matlab | en |
dc.title | Pokročilé algoritmy pro asistované parkování vozidla s přívěsy | cs |
dc.title.alternative | Advanced algorithms for assisted parking of vehicle with trailers | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.contributor.referee | Tůma, Jiří | |
dc.contributor.referee | Gulan, Martin | |
dc.contributor.referee | Schlegel, Miloš | |
dc.date.accepted | 2024-11-28 | |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technická kybernetika | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | KRU0100_FEI_P2649_2612V045_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |