Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSkotnicová, Kateřina
dc.contributor.authorBeseda, Marek
dc.date.accessioned2025-01-21T12:46:01Z
dc.date.available2025-01-21T12:46:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155634
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá vývojem samonosné skříně pro pohon elektromobilů. Úvodní část práce je věnována výběru pohonné jednotky a problematiky jejího užívaní v elektromobilech. V rámci praktické části práce byl realizován konstrukční návrh samonosné skříně pohonné jednotky. Dále byly vybrány materiály vhodné pro výrobu samonosné skříně elektromotoru z hlediska mechanických a korozních vlastností, hmotnosti a ceny. Poté proběhla pevnostní kontrola s využitím simulací mechanického namáhání pomocí metody konečných prvků (FEM, Finite element method). Následovala výroba navržené samonosné skříně. Dále byl vytvořen chladící okruh pro elektromotor Remy HVH250-090-S, který je určen pro instalaci do elektromobilu, a vypracována metoda testování chladicího systému tohoto elektromotoru pomocí senzorů pro monitorování tlaku, průtoku a teploty. Získaná on-line data vycházela ze simulace zátěže při vybraných režimech jízdy vozidla. V posledním kroku byla samonosné skříně elektromotoru implementovány do elektromobilu StudentCar Titan a proběhlo ověření funkčnosti jízdními zkouškami.cs
dc.description.abstractThe dissertation deals with the development of a self-supporting casing for the drive of electric vehicles. The introductory part of the thesis is devoted to the selection of the power unit and the problems of its use in electric vehicles. In the practical part of the thesis, the structural design of the self-supporting power unit housing was implemented. Furthermore, materials suitable for the production of the self-supporting electric motor housing were selected in terms of mechanical and corrosion properties, weight and price. Then, strength testing was carried out using mechanical stress simulations using the finite element method (FEM). This was followed by the fabrication of the designed self-supporting housing. Next, the cooling circuit was created for the Remy HVH250-090-S electric motor, which is intended for installation in an electric vehicle, and developed a method for testing the cooling system of this electric motor using sensors to monitor pressure, flow and temperature. The on-line data obtained was based on from load simulations under selected driving modes of the vehicle. In the last step the self-supporting electric motor housings were implemented in the StudentCar Titan electric vehicle and verified for functionality by driving tests.en
dc.format.extent10542920 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectelektrické vozidlocs
dc.subjectsamonosná pohonná jednotkacs
dc.subjectelektromotorcs
dc.subjecttrakční motor, mechanické slitiny hliníkucs
dc.subjectmechanické vlastnostics
dc.subjectkorozní vlastnosti.cs
dc.subjectelectric vehicleen
dc.subjectself-supporting power uniten
dc.subjectelectric motoren
dc.subjecttraction motor, mechanical aluminium alloysen
dc.subjectmechanical propertiesen
dc.subjectcorrosion properties.en
dc.titleVývoj samonosné pohonné jednotky elektromobilucs
dc.title.alternativeDevelopment of a self-supporting drive unit of an electric caren
dc.typeDisertační prácecs
dc.contributor.refereeBeneš, Libor
dc.contributor.refereeTomek, Petr
dc.contributor.refereeMohyla, Petr
dc.date.accepted2024-12-11
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department632 - Katedra materiálů a technologií pro automobilycs
dc.thesis.degree-programMateriálové vědy a inženýrstvícs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisBES0016_FMT_P3924_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam