dc.contributor.advisor | Křivda, Vladislav | |
dc.contributor.author | Mácha, David | |
dc.date.accessioned | 2025-01-21T12:46:04Z | |
dc.date.available | 2025-01-21T12:46:04Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/155639 | |
dc.description.abstract | Disertační práce se zabývá kapacitní a bezpečnostní problematikou křižovatek s připojovacím pruhem vlevo od průběžného jízdního pruhu v podmínkách na území České republiky. V práci je popsán současný stav z pohledu platné legislativy a je zde uvedena detailní specifikace daného typu křižovatek z pohledu stavebního uspořádání a dopravně inženýrské problematiky. Vzhledem k neexistujícím kapacitním výpočtům pro tento atypický druh úrovňové křižovatky a vzhledem k problematice bezpečnosti a plynulosti provozu slouží práce jako podklad pro tvorbu normových kapacitních výpočtů. Z pohledu bezpečnostní problematiky je v práci zhodnocena vhodnost provedení a použití křižovatek, společně s návrhy ke zlepšení organizace dopravy pro tyto křižovatky.
V disertační práci jsou uvedeny metody a programy, které byly použity při řešení problematiky. Součástí tvorby práce byl sběr dat na křižovatkách v reálném provozu s následnou analýzou a vyhodnocením. Při sběru dat bylo využito techniky pro pořizování videozáznamů. Na základě získaných dat byly vytvořeny mikrosimulační modely v programu PTV VISSIM, které byly využity pro ověření kapacitních výpočtů a pro porovnání s reálným provozem. Cílem práce je navržený vhodný kapacitní výpočet ve formě úpravy výpočtu pro konvenční typy křižovatek na základě získaných dat. V závěru práce je uvedeno doporučení pro praxi a další možnosti výzkumu. | cs |
dc.description.abstract | This doctoral thesis deals with the capacity and safety issues of intersections with left side connecting lane beside the continuous in the conditions of the Czech Republic. The thesis describes the current state from the point of view of the valid legislation and provides a detailed specification of the given type of intersections from the point of view of construction layout and traffic engineering issues. Due to the non-existent capacity calculations for this atypical type of level intersection and due to the complex issue of safety and traffic flow, the thesis serves as a basis for the making new standard capacity calculations. From the point of view of safety issues, the thesis evaluates the appropriateness of the construction design and use of intersections, together with proposals to improve the organization of traffic for these intersections.
The thesis presents the methods and software that were used to solve the problem. Part of the thesis was the collection of data at intersections in real traffic with subsequent analysis and evaluation. Video recording techniques were used for data collection. Based on the obtained data, microsimulation models were created in the PTV VISSIM program, which are important for verifying capacity calculations and for comparing properties with real traffic. The aim of the thesis is to propose a suitable capacity calculation in the form of a modification of the calculation for conventional types of intersections based on the obtained data. At the end of the thesis, there are recommendations for practice and other research possibilities. | en |
dc.format | 228 listů : ilustrace + 1 CD-R | |
dc.format.extent | 35068579 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | doprava | cs |
dc.subject | křižovatka | cs |
dc.subject | kapacita | cs |
dc.subject | bezpečnost provozu | cs |
dc.subject | mikrosimulace | cs |
dc.subject | připojovací pruh vlevo od průběžného jízdního pruhu | cs |
dc.subject | traffic | en |
dc.subject | intersection | en |
dc.subject | capacity | en |
dc.subject | traffic safety | en |
dc.subject | micro simulation | en |
dc.subject | left side connecting lane beside the continuous | en |
dc.title | Kapacitní posouzení křižovatek s připojovacím pruhem vlevo od průběžného jízdního pruhu s využitím mikrosimulace | cs |
dc.title.alternative | Capacity Assessment of Intersections with Left Side Connecting Lane beside the Continuous Using Micro Simulation | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 202500001 | |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | |
dc.contributor.referee | Drličiak, Marek | |
dc.contributor.referee | Kocourek, Josef | |
dc.contributor.referee | Olivková, Ivana | |
dc.date.accepted | 2024-12-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Městské inženýrství a stavitelství | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | MAC0264_FAST_P3655_3607V012_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |