Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKřivda, Vladislav
dc.contributor.authorMácha, David
dc.date.accessioned2025-01-21T12:46:04Z
dc.date.available2025-01-21T12:46:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155639
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá kapacitní a bezpečnostní problematikou křižovatek s připojovacím pruhem vlevo od průběžného jízdního pruhu v podmínkách na území České republiky. V práci je popsán současný stav z pohledu platné legislativy a je zde uvedena detailní specifikace daného typu křižovatek z pohledu stavebního uspořádání a dopravně inženýrské problematiky. Vzhledem k neexistujícím kapacitním výpočtům pro tento atypický druh úrovňové křižovatky a vzhledem k problematice bezpečnosti a plynulosti provozu slouží práce jako podklad pro tvorbu normových kapacitních výpočtů. Z pohledu bezpečnostní problematiky je v práci zhodnocena vhodnost provedení a použití křižovatek, společně s návrhy ke zlepšení organizace dopravy pro tyto křižovatky. V disertační práci jsou uvedeny metody a programy, které byly použity při řešení problematiky. Součástí tvorby práce byl sběr dat na křižovatkách v reálném provozu s následnou analýzou a vyhodnocením. Při sběru dat bylo využito techniky pro pořizování videozáznamů. Na základě získaných dat byly vytvořeny mikrosimulační modely v programu PTV VISSIM, které byly využity pro ověření kapacitních výpočtů a pro porovnání s reálným provozem. Cílem práce je navržený vhodný kapacitní výpočet ve formě úpravy výpočtu pro konvenční typy křižovatek na základě získaných dat. V závěru práce je uvedeno doporučení pro praxi a další možnosti výzkumu.cs
dc.description.abstractThis doctoral thesis deals with the capacity and safety issues of intersections with left side connecting lane beside the continuous in the conditions of the Czech Republic. The thesis describes the current state from the point of view of the valid legislation and provides a detailed specification of the given type of intersections from the point of view of construction layout and traffic engineering issues. Due to the non-existent capacity calculations for this atypical type of level intersection and due to the complex issue of safety and traffic flow, the thesis serves as a basis for the making new standard capacity calculations. From the point of view of safety issues, the thesis evaluates the appropriateness of the construction design and use of intersections, together with proposals to improve the organization of traffic for these intersections. The thesis presents the methods and software that were used to solve the problem. Part of the thesis was the collection of data at intersections in real traffic with subsequent analysis and evaluation. Video recording techniques were used for data collection. Based on the obtained data, microsimulation models were created in the PTV VISSIM program, which are important for verifying capacity calculations and for comparing properties with real traffic. The aim of the thesis is to propose a suitable capacity calculation in the form of a modification of the calculation for conventional types of intersections based on the obtained data. At the end of the thesis, there are recommendations for practice and other research possibilities.en
dc.format228 listů : ilustrace + 1 CD-R
dc.format.extent35068579 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectdopravacs
dc.subjectkřižovatkacs
dc.subjectkapacitacs
dc.subjectbezpečnost provozucs
dc.subjectmikrosimulacecs
dc.subjectpřipojovací pruh vlevo od průběžného jízdního pruhucs
dc.subjecttrafficen
dc.subjectintersectionen
dc.subjectcapacityen
dc.subjecttraffic safetyen
dc.subjectmicro simulationen
dc.subjectleft side connecting lane beside the continuousen
dc.titleKapacitní posouzení křižovatek s připojovacím pruhem vlevo od průběžného jízdního pruhu s využitím mikrosimulacecs
dc.title.alternativeCapacity Assessment of Intersections with Left Side Connecting Lane beside the Continuous Using Micro Simulationen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature202500001
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových prací
dc.contributor.refereeDrličiak, Marek
dc.contributor.refereeKocourek, Josef
dc.contributor.refereeOlivková, Ivana
dc.date.accepted2024-12-04
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department227 - Katedra dopravního stavitelstvícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchMěstské inženýrství a stavitelstvícs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2712
dc.identifier.thesisMAC0264_FAST_P3655_3607V012_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam