dc.contributor.advisor | Křivda, Vladislav | |
dc.contributor.author | Novák, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2025-01-21T12:46:04Z | |
dc.date.available | 2025-01-21T12:46:04Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/155640 | |
dc.description.abstract | Disertační práce se věnuje problematice křižovatek, jež jsou řešeny atypicky oproti běžným křižovatkám, a to konkrétně neřízeným úrovňovým křižovatkám se zalomenou předností. Křižovatkami se zalomenou předností se myslí takové, kdy hlavní komunikace není vedena v přímém směru, ale uhýbá vpravo nebo vlevo.
Práce si stanovuje za cíl analýzu provozu a zjištění charakteristik dopravních proudů včetně jejich vzájemné interakce na plynulost a bezpečnost dopravy. Ve fázi výzkumu jsou hodnoceny vlivy stavebního uspořádání a intenzit dopravní poptávky na kapacitu i bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Na základě zjištěných charakteristik dopravních proudů na řešených křižovatkách je stanoven postup kapacitního posouzení výpočtovou metodou, která je obdobná stávající metodice kapacitních posouzení používané v České republice. Do předloženého postupu jsou zakomponovány všechny variace dopravního značení a organizace dopravy na křižovatce. | cs |
dc.description.abstract | The dissertation thesis deals with the issue of intersections that are handled atypically compared to regular intersections, specifically uncontrolled level crossings with a cranked priority. Intersections with a cranked priority are defined as those where the main road does not run in a straight direction but turns to the right or left.
The aim of the thesis is to analyse traffic and determine the characteristics of traffic flows, including their mutual interaction on traffic flow and safety. In the research phase, the effects of building layout and the intensity of traffic demand on the capacity and safety of road traffic are evaluated.
Based on the established characteristics of the traffic flows at the intersections being addressed, a capacity assessment procedure is established using a calculation method, which is similar to the existing capacity assessment methodology used in the Czech Republic. All variations of road markings and organization of traffic at the intersection are incorporated into the presented procedure. | en |
dc.format | 160, [123] listů : ilustrace + 1 CD-R | |
dc.format.extent | 5808262 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | křižovatka | cs |
dc.subject | zalomená přednost | cs |
dc.subject | kapacita | cs |
dc.subject | bezpečnost | cs |
dc.subject | mikrosimulace | cs |
dc.subject | intersection | en |
dc.subject | cranked priority | en |
dc.subject | capacity | en |
dc.subject | safety | en |
dc.subject | micro simulation | en |
dc.title | Kapacitní posouzení atypických křižovatek se zalomenou předností s využitím mikrosimulace | cs |
dc.title.alternative | Capacity Assessment of Atypical Intersections with Cranked Priority Using Micro Simulation | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.identifier.signature | 202500002 | |
dc.identifier.location | ÚK/Sklad diplomových prací | |
dc.contributor.referee | Kocourek, Josef | |
dc.contributor.referee | Drličiak, Marek | |
dc.contributor.referee | Olivková, Ivana | |
dc.date.accepted | 2024-12-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Městské inženýrství a stavitelství | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | NOV0272_FAST_P3655_3607V012_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |