Show simple item record

dc.contributor.advisorKřivda, Vladislav
dc.contributor.authorNovák, Jakub
dc.date.accessioned2025-01-21T12:46:04Z
dc.date.available2025-01-21T12:46:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155640
dc.description.abstractDisertační práce se věnuje problematice křižovatek, jež jsou řešeny atypicky oproti běžným křižovatkám, a to konkrétně neřízeným úrovňovým křižovatkám se zalomenou předností. Křižovatkami se zalomenou předností se myslí takové, kdy hlavní komunikace není vedena v přímém směru, ale uhýbá vpravo nebo vlevo. Práce si stanovuje za cíl analýzu provozu a zjištění charakteristik dopravních proudů včetně jejich vzájemné interakce na plynulost a bezpečnost dopravy. Ve fázi výzkumu jsou hodnoceny vlivy stavebního uspořádání a intenzit dopravní poptávky na kapacitu i bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Na základě zjištěných charakteristik dopravních proudů na řešených křižovatkách je stanoven postup kapacitního posouzení výpočtovou metodou, která je obdobná stávající metodice kapacitních posouzení používané v České republice. Do předloženého postupu jsou zakomponovány všechny variace dopravního značení a organizace dopravy na křižovatce.cs
dc.description.abstractThe dissertation thesis deals with the issue of intersections that are handled atypically compared to regular intersections, specifically uncontrolled level crossings with a cranked priority. Intersections with a cranked priority are defined as those where the main road does not run in a straight direction but turns to the right or left. The aim of the thesis is to analyse traffic and determine the characteristics of traffic flows, including their mutual interaction on traffic flow and safety. In the research phase, the effects of building layout and the intensity of traffic demand on the capacity and safety of road traffic are evaluated. Based on the established characteristics of the traffic flows at the intersections being addressed, a capacity assessment procedure is established using a calculation method, which is similar to the existing capacity assessment methodology used in the Czech Republic. All variations of road markings and organization of traffic at the intersection are incorporated into the presented procedure.en
dc.format160, [123] listů : ilustrace + 1 CD-R
dc.format.extent5808262 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkřižovatkacs
dc.subjectzalomená přednostcs
dc.subjectkapacitacs
dc.subjectbezpečnostcs
dc.subjectmikrosimulacecs
dc.subjectintersectionen
dc.subjectcranked priorityen
dc.subjectcapacityen
dc.subjectsafetyen
dc.subjectmicro simulationen
dc.titleKapacitní posouzení atypických křižovatek se zalomenou předností s využitím mikrosimulacecs
dc.title.alternativeCapacity Assessment of Atypical Intersections with Cranked Priority Using Micro Simulationen
dc.typeDisertační prácecs
dc.identifier.signature202500002
dc.identifier.locationÚK/Sklad diplomových prací
dc.contributor.refereeKocourek, Josef
dc.contributor.refereeDrličiak, Marek
dc.contributor.refereeOlivková, Ivana
dc.date.accepted2024-12-04
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department227 - Katedra dopravního stavitelstvícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchMěstské inženýrství a stavitelstvícs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2712
dc.identifier.thesisNOV0272_FAST_P3655_3607V012_2024
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record