Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠofer, Michal
dc.contributor.authorŠmach, Jiří
dc.date.accessioned2025-01-21T12:46:08Z
dc.date.available2025-01-21T12:46:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/155649
dc.description.abstractDisertační práce se zaměřuje na experimentální a numerický přistup v oblasti kontaktní únavy železničních kol. Předložená práce je členěna do tří částí. První část obsahuje úvod do dané problematiky, jenž je zaměřen na prezentaci strojů pro výzkum kontaktní valivé únavy, představení metody akustické emise, metody digitální korelace obrazu, optické profilometrie, prezentace základů teorie cyklické plasticity a v neposlední řadě představení cílů disertační práce. Druhá část je věnována experimentální a numerické studii v rámci řešené problematiky. V experimentální oblasti se autor věnuje prezentaci a následné evaluaci výsledků optické profilometrie respektive metody akustické emise. Výsledky numerické studie jsou naproti tomu zaměřeny na zhodnocení použité výpočetní strategie a dále zvolených modelů cyklické plasticity. Třetí, závěrečná, část se věnuje celkové evaluaci předložené disertační práce včetně diskuse nad jejím přínosem a návrhem možností pro pokračování výzkumu v této oblasti.cs
dc.description.abstractThe dissertation focuses on an experimental and numerical approach in the field of contact fatigue of railway wheels. The presented work is divided into three parts. The first part contains an introduction to the issue, which is focused on the presentation of machines for rolling contact fatigue research, the introduction of the acoustic emission method, the method of digital image correlation, optical profilometry, the presentation of the basics of the theory of cyclic plasticity and, last but not least, the presentation of the objectives of the dissertation. The second part is dedicated to the experimental and numerical study within the framework of the problem. In the experimental field, the author deals with the presentation and subsequent evaluation of the results of optical profilometry, respectively the acoustic emission method. The results of the numerical study, on the other hand, are focused on the evaluation of the used calculation strategy and the selected models of cyclic plasticity. The third, final part is devoted to the overall evaluation of the submitted dissertation, including a discussion of its contribution and the proposal of options for continuing research in this area.en
dc.format.extent21178686 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectŽelezniční kolacs
dc.subjectMKPcs
dc.subjectValivá kontaktní únavacs
dc.subjectAkustická emisecs
dc.subjectplasticitacs
dc.subjectChabocheův modelcs
dc.subjectRailways wheelsen
dc.subjectFEMen
dc.subjectRolling Contact Fatigueen
dc.subjectacoustic emissionen
dc.subjectplasticityen
dc.subjectChaboche's modelen
dc.titleExperimentální a numerický přístup v kontaktní únavě železničních kolcs
dc.title.alternativeExperimental and Numerical Approach in Contact Fatigue of Railway Wheelsen
dc.typeDisertační prácecs
dc.contributor.refereePoruba, Zdeněk
dc.contributor.refereeDekýš, Vladimír
dc.contributor.refereeSchmidová, Eva
dc.date.accepted2024-10-22
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department330 - Katedra aplikované mechanikycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisSMA0022_FS_P2346_3901V003_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam