dc.contributor.advisor | Jánošík, Ladislav | |
dc.contributor.author | Jeřábková, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2025-02-27T08:40:22Z | |
dc.date.available | 2025-02-27T08:40:22Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/155768 | |
dc.description.abstract | Předložená diplomová práce se věnuje studiu jízdních vlastností požárních vozidel typu CAS při extrémním zatížení. Extrémním zatížením může být například prudké brždění, jízda na vodě, jízda po nezpevněných komunikacích, jízda na sněhové pokrývce a podobně. Úvodní část přináší obecné informace o výběru požární techniky pro testování extrémního zatížení. Na tuto část plynule navazují teoretické výpočty vybraných jízdních charakteristik a jejich bezpečnostní limity. V další částí se nachází návrh postupu měření a realizace samotného měření. V závěrečné části práce se nachází vyhodnocení reálných záznamů z testovacích jízd. | cs |
dc.description.abstract | The submitted diploma thesis is devoted to the study of the driving characteristics of CAS-type fire vehicles under extreme loads. Extreme loads can be, for example: Sudden braking, driving on water, driving on unpaved roads, driving on a snow cover, etc. The introductory part provides general information on the choice of fire equipment for testing extreme loads. Theoretical calculations of selected driving characteristics and their safety limits smoothly follow this part. In the next part, there is a proposal for the measurement procedure and the implementation of the measurement itself. The final part of the work contains an evaluation of real records from test drives. | en |
dc.format.extent | 3281556 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | požární automobil | cs |
dc.subject | extrémní zatížení | cs |
dc.subject | brždění | cs |
dc.subject | podélná akcelerace | cs |
dc.subject | příčná akcelerace | cs |
dc.subject | fire fighting vehicle | en |
dc.subject | extreme loads | en |
dc.subject | braking | en |
dc.subject | longitudinal acceleration | en |
dc.subject | lateral acceleration | en |
dc.title | Studium jízdních vlastností požárních automobilů při extrémním zatížení | cs |
dc.title.alternative | Study of driving characteristics of fire engines under extreme load | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Dostál, Pavel | |
dc.date.accepted | 2025-01-28 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 030 - Katedra požární ochrany | cs |
dc.thesis.degree-program | Technika požární ochrany a bezpečnosti průmyslu | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | BEC0060_FBI_N1032A020005_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |