dc.contributor.advisor | Šudrychová, Izabela | |
dc.contributor.author | Matěja, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:48:18Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:48:18Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/156558 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na bezpečné využívání virtuální reality ve výuce, se zvláštním důrazem na rizika spojená s používáním této technologie. První část práce přináší úvod do technologie virtuální reality a mapuje její vývoj od počátků až po současnost. Ve druhé části jsou analyzovány možnosti jejího využití uživateli. Třetí část se věnuje přehledu potenciálních rizik, návrhům opatření k jejich minimalizaci a strategiím k lepší regeneraci uživatelů. Závěrečná část zahrnuje vyhodnocení dotazníkového šetření a praktický návrh využití virtuální reality ve výuce na Fakultě bezpečnostního inženýrství. Práce tedy nejen shrnuje rizika spojená s integrací této technologie do výuky, ale také navrhuje konkrétní způsoby jejího praktického využití. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis focuses on the safe use of virtual reality in education, with a particular emphasis on the risks associated with this technology. The first part provides an introduction to virtual reality technology and traces its development from its beginnings to the present. The second part analyzes the possibilities of its use by users. The third part presents an overview of potential risks, proposes measures to minimize them, and suggests strategies for better user recovery. The final part includes a questionnaire survey, its evaluation, and a practical proposal for the use of virtual reality in education at the Faculty of Safety Engineering. Thus, this thesis not only summarizes the risks associated with integrating this technology into education but also proposes specific ways of its practical application. | en |
dc.format.extent | 1349398 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | virtuální realita | cs |
dc.subject | výuka ve virtuální realitě | cs |
dc.subject | rizika spojená s virtuální realitou | cs |
dc.subject | virtual reality | en |
dc.subject | virtual reality-based education | en |
dc.subject | risks associated with virtual reality | en |
dc.title | Bezpečné využívání virtuální reality ve výuce | cs |
dc.title.alternative | Safe use of virtual reality in education | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Zavila, Ondřej | |
dc.date.accepted | 2025-05-22 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 030 - Katedra požární ochrany | cs |
dc.thesis.degree-program | Technika požární ochrany a bezpečnosti průmyslu | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | MAT0482_FBI_B1032A020009_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |