dc.contributor.advisor | Lichorobiec, Stanislav | |
dc.contributor.author | Turková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:48:21Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:48:21Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/156574 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá ohrožením železniční stanice Frýdek-Místek uloženým nástražným výbušným systémem (NVS). V teoretické části se práce věnuje výbuchu
a výbušninám obecně, nástražným výbušným systémům, terorismu a účinkům výbuchu na stavební konstrukce, což je důležité pro posouzení možných následků případného útoku.
Praktická část práce se zaměřuje konkrétně na železniční stanici Frýdek-Místek. V práci jsou využity tři analytické metody. Pomocí Ishikawova diagramu jsou identifikovány příčiny řešených problémů. Od diagramu se odvíjí druhá použitá metoda – FMEA. V neposlední řadě je zde jako ověřovací nástroj využita metoda CARVER. Na obě metody byl aplikován Paretův diagram s Lorenzovou křivkou. Praktická část také obsahuje výpočty účinku výbuchu na stavení konstrukci železniční stanice. Na základě výstupů z analýz jsou v závěru práce navržena opatření, jejichž úkolem je minimalizovat riziko uložení a iniciace NVS na vlakovém nádraží. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with the threat to the Frýdek-Místek railway station posed by an improvised explosive device (IED). The theoretical part focuses on explosions and explosives in general, improvised explosive devices, terrorism, and the effects of explosions on building structures, which is crucial for assessing the potential consequences of an attack.
The practical part of the thesis specifically examines the Frýdek-Místek railway station. Three analytical methods are utilized in the research. The Ishikawa diagram is used to identify the causes of the analyzed issues. This method is followed by the FMEA analysis. Additionally, the CARVER method is used as a verification tool. Both methods are further analyzed using
a Pareto diagram with a Lorenz curve. The practical section also includes calculations of the effects of an explosion on the structural integrity of the railway station. Based on the findings of the analyses, the conclusion of the thesis proposes measures aimed at minimizing the risk of placing and initiating an IED at the railway station. | en |
dc.format.extent | 4824654 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | nástražný výbušný systém | cs |
dc.subject | železniční stanice | cs |
dc.subject | účinky výbuchu | cs |
dc.subject | terorismus | cs |
dc.subject | bezpečnostní studie | cs |
dc.subject | improvised explosive device | en |
dc.subject | railway station | en |
dc.subject | explosion effects | en |
dc.subject | terrorism | en |
dc.subject | security study | en |
dc.title | Bezpečnostní studie ohrožení železniční stanice Frýdek-Místek uloženým NVS | cs |
dc.title.alternative | Security study of the threat to the Frýdek-Místek railway station from a stored IED explosive system | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Boček, Pavel | |
dc.date.accepted | 2025-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 060 - Katedra bezpečnostních služeb | cs |
dc.thesis.degree-program | Inženýrství fyzické bezpečnosti | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | TUR0151_FBI_N1032A020006_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |