Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLichorobiec, Stanislav
dc.contributor.authorTurková, Veronika
dc.date.accessioned2025-06-23T11:48:21Z
dc.date.available2025-06-23T11:48:21Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156574
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá ohrožením železniční stanice Frýdek-Místek uloženým nástražným výbušným systémem (NVS). V teoretické části se práce věnuje výbuchu a výbušninám obecně, nástražným výbušným systémům, terorismu a účinkům výbuchu na stavební konstrukce, což je důležité pro posouzení možných následků případného útoku. Praktická část práce se zaměřuje konkrétně na železniční stanici Frýdek-Místek. V práci jsou využity tři analytické metody. Pomocí Ishikawova diagramu jsou identifikovány příčiny řešených problémů. Od diagramu se odvíjí druhá použitá metoda – FMEA. V neposlední řadě je zde jako ověřovací nástroj využita metoda CARVER. Na obě metody byl aplikován Paretův diagram s Lorenzovou křivkou. Praktická část také obsahuje výpočty účinku výbuchu na stavení konstrukci železniční stanice. Na základě výstupů z analýz jsou v závěru práce navržena opatření, jejichž úkolem je minimalizovat riziko uložení a iniciace NVS na vlakovém nádraží.cs
dc.description.abstractThis thesis deals with the threat to the Frýdek-Místek railway station posed by an improvised explosive device (IED). The theoretical part focuses on explosions and explosives in general, improvised explosive devices, terrorism, and the effects of explosions on building structures, which is crucial for assessing the potential consequences of an attack. The practical part of the thesis specifically examines the Frýdek-Místek railway station. Three analytical methods are utilized in the research. The Ishikawa diagram is used to identify the causes of the analyzed issues. This method is followed by the FMEA analysis. Additionally, the CARVER method is used as a verification tool. Both methods are further analyzed using a Pareto diagram with a Lorenz curve. The practical section also includes calculations of the effects of an explosion on the structural integrity of the railway station. Based on the findings of the analyses, the conclusion of the thesis proposes measures aimed at minimizing the risk of placing and initiating an IED at the railway station.en
dc.format.extent4824654 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectnástražný výbušný systémcs
dc.subjectželezniční stanicecs
dc.subjectúčinky výbuchucs
dc.subjectterorismuscs
dc.subjectbezpečnostní studiecs
dc.subjectimprovised explosive deviceen
dc.subjectrailway stationen
dc.subjectexplosion effectsen
dc.subjectterrorismen
dc.subjectsecurity studyen
dc.titleBezpečnostní studie ohrožení železniční stanice Frýdek-Místek uloženým NVScs
dc.title.alternativeSecurity study of the threat to the Frýdek-Místek railway station from a stored IED explosive systemen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBoček, Pavel
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrstvícs
dc.description.department060 - Katedra bezpečnostních služebcs
dc.thesis.degree-programInženýrství fyzické bezpečnostics
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2720
dc.identifier.thesisTUR0151_FBI_N1032A020006_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam