Show simple item record

dc.contributor.advisorFabián, Tomáš
dc.contributor.authorEliáš, Matěj
dc.date.accessioned2025-06-23T11:48:56Z
dc.date.available2025-06-23T11:48:56Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156735
dc.description.abstractRealistické fyzikálně založené vykreslování atmosféry a oblačnosti je klíčovým prvkem pro dosažení vizuální věrnosti v počítačové grafice, zejména v interaktivních aplikacích jako jsou hry a simulátory. Věrná reprodukce atmosférických jevů, jako je rozptyl světla, atmosférická perspektiva a dynamické změny počasí, zásadně přispívá k imerzi a autenticitě virtuálních světů. Tato práce představuje implementaci moderních technik pro vykreslování kompletního modelu atmosféry, včetně volumetrické oblačnosti. Implementovaný systém je plně dynamický a interaktivní, umožňuje plynulé změny denní doby a simulaci různých typů počasí v reálném čase. Důraz byl kladen na fyzikální přesnost, vysokou vizuální kvalitu a efektivitu. Díky pokročilým optimalizacím a využití moderních grafických rozhraní dosahuje implementace velmi dobrého výkonu. Kompletní fyzikálně založený atmosférický model, včetně výpočtu vícenásobného rozptylu světla a vykreslení volumetrické oblačnosti, běží na moderním hardwaru pod 1,5 ms na snímek. Výsledné vizuální výstupy demonstrují vysokou míru realismu a věrně replikují komplexní vzhled zemské atmosféry i oblačnosti.cs
dc.description.abstractRealistic, physically-based rendering of the atmosphere and clouds is a key element for achieving visual fidelity in computer graphics, particularly in interactive applications such as games and simulators. The faithful reproduction of atmospheric phenomena, including light scattering, aerial perspective, and dynamic weather changes, significantly contributes to the immersion and authenticity of virtual worlds. This thesis presents an implementation of modern techniques for rendering a comprehensive atmospheric model, incorporating volumetric clouds. The implemented system is fully dynamic and interactive, enabling seamless time-of-day transitions and the simulation of various weather types in real-time. Emphasis was placed on physical accuracy, high visual quality, and efficiency. Leveraging advanced optimizations and modern graphics APIs, the implementation achieves very good performance. The complete physically-based atmospheric model, encompassing multiple scattering calculations and volumetric cloud rendering, executes in under 1.5 per frame on contemporary hardware. The resulting visual outputs demonstrate a high degree of realism, accurately replicating the complex appearance of the Earth's atmosphere and cloud formations.en
dc.format.extent18229204 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectvolumetrické vykreslovánícs
dc.subjectvykreslování atmosférycs
dc.subjectvykreslování oblačnostics
dc.subjectrozptyl světlacs
dc.subjectvolumetric renderingen
dc.subjectatmosphere renderingen
dc.subjectcloud renderingen
dc.subjectlight scatteringen
dc.titleVykreslování realistické atmosférycs
dc.title.alternativeRealistic Atmosphere Renderingen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeNěmec, Martin
dc.date.accepted2025-06-05
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformatikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisELI0039_FEI_N0613A140034_2025
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record