Show simple item record

dc.contributor.advisorPlucar, Jan
dc.contributor.authorGazdík, Jiří
dc.date.accessioned2025-06-23T11:48:58Z
dc.date.available2025-06-23T11:48:58Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156742
dc.description.abstractPráce se zabývá vytvořením datové sady vzorků cracků počítačových her a jejich automatizovanou analýzou za účelem identifikace a klasifikace potenciálních bezpečnostních hrozeb. První část je zaměřena na rešerši aktuálního stavu, kde jsou uvedeny související studie a zdůraznění nedostatku aktuálních malwarových datasetů v oblasti herních cracků. Druhá část zahrnuje kapitoly týkající se integrace malwaru do benigních souborů a teoretický úvod do problematiky webových crawlerů. Další část se zaměřuje na implementaci webového crawleru pro systematický sběr vzorků z veřejně dostupných zdrojů a testování přítomnosti hrozeb prostřednictvím služby VirusTotal. Závěrečná část práce je analýza vybraného souboru získaných vzorků realizována nástrojem CAPEv2 pro detailní zkoumání v izolovaném testovacím prostředí. Na základě získaných dat jsou s pomocí chatbotů identifikovány a interpretovány typické bezpečnostní hrozby.cs
dc.description.abstractThis thesis focuses on creating a dataset of computer game cracks and their automated analysis to identify and classify potential security threats. The first part is dedicated to a review of the current state, where related studies are presented and the lack of current malware datasets in the field of game cracks is emphasized. The second part includes chapters concerning the integration of malware into benign files and a theoretical introduction to web crawlers. The next section focuses on implementing a web crawler for systematic collection of samples from publicly available sources and testing for the presence of threats through the VirusTotal service. The final part of the work is an analysis of selected obtained samples performed using the CAPEv2 tool for detailed examination in an isolated testing environment. Based on the acquired data, typical security threats are identified and interpreted with the help of chatbots.en
dc.format.extent3193184 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectcrawlercs
dc.subjectcrackcs
dc.subjectCAPEv2cs
dc.subjectmalwarecs
dc.subjectanalýzacs
dc.subjectškodlivýcs
dc.subjectpočítačové hrycs
dc.subjectcrawleren
dc.subjectcracken
dc.subjectCAPEv2en
dc.subjectmalwareen
dc.subjectanalysisen
dc.subjectmaliciousen
dc.subjectcomputer gamesen
dc.titleAnalýza cracků počítačových her: Tvorba datové sady a automatizace analýzycs
dc.title.alternativeAnalysis of Computer Game Cracks: Dataset Creation and Analysis Automationen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeZelinka, Ivan
dc.date.accepted2025-06-05
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformatikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisGAZ0037_FEI_N0613A140034_2025
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record