dc.contributor.advisor | Šimoník, Petr | |
dc.contributor.author | Junker, Ladislav | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:49:05Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:49:05Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/156762 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je vytvořit nástroj pro analýzu J1939 CAN komunikace, který poskytuje uživateli možnost nahlédnout do struktury zpráv a signálů v případech, kdy není k dispozici dokumentace, nebo DBC soubor definující komunikaci daného vozidla. Tento nástroj je navržen pro situace, kdy je k vozidlu omezený časový přístup. Nástroj umožňuje čtení CAN J1939 komunikace jak v reálném čase, tak z trace souborů obsahujících záznam komunikace. Pro implementaci byla použita kombinace hardwaru Arduino UNO a převodníku MCP2515, spolu se softwarovým prostředím MATLAB a Simulink. Mezi klíčové funkce nástroje patří zaznamenávání trace souborů, jejich načítání, zpracování, generování DBC souborů, vytváření dokumentace a vizualizace fyzických hodnot ve formě grafů. Nástroj zároveň umožňuje čtení zpráv přímo z vozidla v reálném čase. Funkčnost nástroje byla ověřena pomocí softwaru Vector CANoe společnosti Vector Informatik. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to create a tool for the analysis of J1939 CAN communication that provides the user with insight into the structure of messages and signals in cases where documentation or a DBC file is not available to define the vehicle's communication. This tool is designed for situations where where time access to the vehicle is limited. The tool allows for both recording CAN J1939 communications in real time and reading trace files containing recorded communications. For the implementation, a combination of Arduino UNO hardware and MCP2515 controller, together with a MATLAB and Simulink software environment. Key functions of the tool include recording trace files, retrieving them, processing, generating DBC files, creating documentation, and visualizing physical values as graphs. The tool also allows for reading reports directly from the vehicle in real time. The functionality of the tool has been verified using Vector software CANoe by Vector Informatik. | en |
dc.format.extent | 4806859 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | analýza komunikace vozidla | cs |
dc.subject | Arduino UNO | cs |
dc.subject | CAN J1939 | cs |
dc.subject | DBC soubor | cs |
dc.subject | MATLAB | cs |
dc.subject | MCP2515 | cs |
dc.subject | Simulink | cs |
dc.subject | trace soubor | cs |
dc.subject | Vector Informatik CANoe | cs |
dc.subject | Arduino UNO | en |
dc.subject | CAN J1939 | en |
dc.subject | DBC file | en |
dc.subject | MATLAB | en |
dc.subject | MCP2515 | en |
dc.subject | Simulink | en |
dc.subject | trace file | en |
dc.subject | Vector Informatik CANoe | en |
dc.subject | vehicle communication analysis | en |
dc.title | Model restbus simulace specifického vozidla s využitím experimentálních testů | cs |
dc.title.alternative | Restbus Simulation Model of a Specific Vehicle Using Experimental Tests | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Klein, Tomáš | |
dc.date.accepted | 2025-06-02 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 430 - Katedra aplikované elektroniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Automobilové elektronické systémy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | JUN0049_FEI_N0716A060001_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |