dc.contributor.advisor | Klein, Tomáš | |
dc.contributor.author | Holeša, Štěpán | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:49:10Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:49:10Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/156788 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá analýzou a praktickou realizací systému elektromechanické par-
kovací brzdy (EPB) využívající motorový kontrolér komunikující po sběrnici CAN. V úvodní části
je proveden teoretický rozbor systému EPB, zahrnující architekturu, principy funkce a integraci do
elektronických systémů moderních vozidel. Praktická část je zaměřena na analýzu reálného systému
EPB ve vozidle Škoda Enyaq, provedenou pomocí sériové a paralelní diagnostiky. Následně je pro-
veden návrh a konstrukce měřicího stanoviště simulujícího základní funkce EPB mimo vozidlo. Byla
implementována řídicí logika umožňující ovládání motoru v obou směrech, detekci koncových poloh
na základě proudové odezvy a komunikaci přes sběrnici CAN. Výsledkem je plně funkční model systému EPB, vhodný pro studijní účely a další vývoj. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor’s thesis focuses on the analysis and practical implementation of an electronic parking brake (EPB) system using a motor controller communicating over a CAN bus. The
introductory section provides a theoretical overview of the EPB system, including its architecture,
operating principles, and integration into the electronic systems of modern vehicles. The practi-
cal part is dedicated to analyzing a real EPB system in a Škoda Enyaq vehicle, using both serial
and parallel diagnostic methods. Subsequently, a test bench simulating the basic functions of the
EPB outside the vehicle is designed and constructed. Control logic has been implemented to allow
bidirectional motor operation, end-position detection based on current response, and CAN bus com-
munication. The result is a fully functional EPB system model suitable for educational purposes
and further development. | en |
dc.format.extent | 9652702 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Elektrická parkovací brzda, Sběrnice CAN, Diagnostický systém VCDS, Proudová sonda, Řízení
motoru, Sériová a paralelní diagnostika, PWM řízení, Měřicí stanoviště | cs |
dc.subject | Electric parking brake, CAN bus, VCDS, Current probe, Motor control, Diagnostics, PWM control,
Automotive electronics, Measuring station | en |
dc.title | Návrh a realizace laboratorního stanoviště využívající systém elektronické parkovací brzdy (EPB) | cs |
dc.title.alternative | Design and Implementation of a Laboratory Station Using an Electronic Parking Brake System | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Hradílek, Jan | |
dc.date.accepted | 2025-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 430 - Katedra aplikované elektroniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Automobilové elektronické systémy | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | HOL0508_FEI_B0713A060007_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |