Show simple item record

dc.contributor.advisorKlein, Tomáš
dc.contributor.authorHoleša, Štěpán
dc.date.accessioned2025-06-23T11:49:10Z
dc.date.available2025-06-23T11:49:10Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156788
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá analýzou a praktickou realizací systému elektromechanické par- kovací brzdy (EPB) využívající motorový kontrolér komunikující po sběrnici CAN. V úvodní části je proveden teoretický rozbor systému EPB, zahrnující architekturu, principy funkce a integraci do elektronických systémů moderních vozidel. Praktická část je zaměřena na analýzu reálného systému EPB ve vozidle Škoda Enyaq, provedenou pomocí sériové a paralelní diagnostiky. Následně je pro- veden návrh a konstrukce měřicího stanoviště simulujícího základní funkce EPB mimo vozidlo. Byla implementována řídicí logika umožňující ovládání motoru v obou směrech, detekci koncových poloh na základě proudové odezvy a komunikaci přes sběrnici CAN. Výsledkem je plně funkční model systému EPB, vhodný pro studijní účely a další vývoj.cs
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis focuses on the analysis and practical implementation of an electronic parking brake (EPB) system using a motor controller communicating over a CAN bus. The introductory section provides a theoretical overview of the EPB system, including its architecture, operating principles, and integration into the electronic systems of modern vehicles. The practi- cal part is dedicated to analyzing a real EPB system in a Škoda Enyaq vehicle, using both serial and parallel diagnostic methods. Subsequently, a test bench simulating the basic functions of the EPB outside the vehicle is designed and constructed. Control logic has been implemented to allow bidirectional motor operation, end-position detection based on current response, and CAN bus com- munication. The result is a fully functional EPB system model suitable for educational purposes and further development.en
dc.format.extent9652702 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectElektrická parkovací brzda, Sběrnice CAN, Diagnostický systém VCDS, Proudová sonda, Řízení motoru, Sériová a paralelní diagnostika, PWM řízení, Měřicí stanovištěcs
dc.subjectElectric parking brake, CAN bus, VCDS, Current probe, Motor control, Diagnostics, PWM control, Automotive electronics, Measuring stationen
dc.titleNávrh a realizace laboratorního stanoviště využívající systém elektronické parkovací brzdy (EPB)cs
dc.title.alternativeDesign and Implementation of a Laboratory Station Using an Electronic Parking Brake Systemen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeHradílek, Jan
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department430 - Katedra aplikované elektronikycs
dc.thesis.degree-programAutomobilové elektronické systémycs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisHOL0508_FEI_B0713A060007_2025
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record