Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMacháček, Zdeněk
dc.contributor.authorKubala, Alexandr
dc.date.accessioned2025-06-23T11:49:38Z
dc.date.available2025-06-23T11:49:38Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156911
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací výukových simulačních modelů řízené technologie s integrovaným konceptem digitálního dvojčete. Cílem práce je vytvořit funkční digitální dvojčata čtyř simulačních stanic (automatizovaný sklad, robotické rameno, zpracovatelská stanice a třídicí pásová linka) za účelem zefektivnění výuky v oblasti průmyslové automatizace. Teoretická část práce se věnuje klasifikaci digitálních dvojčat, jejich standardizaci, výzvám při jejich implementaci a pedagogickým modelům tvorby výukových materiálů. Praktická část dokumentuje vývoj simulačních modelů v prostředí Tecnomatix Process Simulate, tvorbu OPC UA komunikačního rozhraní a řídicích algoritmů pro PLC Siemens S7-1200. Výstupem jsou kromě samotných funkčních modelů i výukové podklady založené na metodě Problem-Based Learning.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the design and implementation of educational simulation models of controlled technology with an integrated digital twin concept. The aim of the thesis is to develop functional digital twins of four simulation stations (automated warehouse, robotic arm, processing station, and sorting conveyor line) in order to enhance education in the field of industrial automation. The theoretical part of the thesis addresses the classification of digital twins, their standardization, challenges in implementation, and pedagogical models for developing educational materials. The practical part documents the development of simulation models using Tecnomatix Process Simulate, the creation of OPC UA communication interfaces, and control algorithms for Siemens S7-1200 PLCs. The outcome includes not only the functional models themselves but also educational materials based on the Problem-Based Learning methodology.en
dc.format.extent2423271 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectTecnomatix Process Simulate, digitální dvojče, Průmysl 4.0, průmyslová automatizace, výukové simulační modely, OPC UA, Simatic S7-1200cs
dc.subjectTecnomatix Process Simulate, Digital twin, Industrie 4.0, industrial automation, educational simulation models, OPC UA, Simatic S7-1200en
dc.titleSestava výukových simulačních modelů digitálních dvojčat řízené technologiecs
dc.title.alternativeEducational Set of Simulation Models for Digital Twin Controlled Technologyen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeHercík, Radim
dc.date.accepted2025-06-06
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programŘídicí a informační systémycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisKUB0583_FEI_N0714A150001_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam