dc.contributor.advisor | Macháček, Zdeněk | |
dc.contributor.author | Kubala, Alexandr | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:49:38Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:49:38Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/156911 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací výukových simulačních modelů řízené technologie s integrovaným konceptem digitálního dvojčete. Cílem práce je vytvořit funkční digitální dvojčata čtyř simulačních stanic (automatizovaný sklad, robotické rameno, zpracovatelská stanice a třídicí pásová linka) za účelem zefektivnění výuky v oblasti průmyslové automatizace. Teoretická část práce se věnuje klasifikaci digitálních dvojčat, jejich standardizaci, výzvám při jejich implementaci a pedagogickým modelům tvorby výukových materiálů. Praktická část dokumentuje vývoj simulačních modelů v prostředí Tecnomatix Process Simulate, tvorbu OPC UA komunikačního rozhraní a řídicích algoritmů pro PLC Siemens S7-1200. Výstupem jsou kromě samotných funkčních modelů i výukové podklady založené na metodě Problem-Based Learning. | cs |
dc.description.abstract | This diploma thesis focuses on the design and implementation of educational simulation models of controlled technology with an integrated digital twin concept. The aim of the thesis is to develop functional digital twins of four simulation stations (automated warehouse, robotic arm, processing station, and sorting conveyor line) in order to enhance education in the field of industrial automation. The theoretical part of the thesis addresses the classification of digital twins, their standardization, challenges in implementation, and pedagogical models for developing educational materials. The practical part documents the development of simulation models using Tecnomatix Process Simulate, the creation of OPC UA communication interfaces, and control algorithms for Siemens S7-1200 PLCs. The outcome includes not only the functional models themselves but also educational materials based on the Problem-Based Learning methodology. | en |
dc.format.extent | 2423271 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Tecnomatix Process Simulate, digitální dvojče, Průmysl 4.0, průmyslová automatizace, výukové simulační modely, OPC UA, Simatic S7-1200 | cs |
dc.subject | Tecnomatix Process Simulate, Digital twin, Industrie 4.0, industrial automation, educational simulation models, OPC UA, Simatic S7-1200 | en |
dc.title | Sestava výukových simulačních modelů digitálních dvojčat řízené technologie | cs |
dc.title.alternative | Educational Set of Simulation Models for Digital Twin Controlled Technology | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Hercík, Radim | |
dc.date.accepted | 2025-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Řídicí a informační systémy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | KUB0583_FEI_N0714A150001_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |