Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFusek, Radovan
dc.contributor.authorFrič, Matěj
dc.date.accessioned2025-06-23T11:49:44Z
dc.date.available2025-06-23T11:49:44Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/156929
dc.description.abstractThis thesis investigates in-vehicle driver state analysis using deep learning, with the aim of improving road safety. The central idea is a data-driven approach that leverages semantic segmentation and monocular depth estimation to enrich existing datasets. First, a semantic segmentation model is trained to isolate the driver within the vehicle interior. Subsequently, experiments are conducted using autoencoders with various types of input image representations, including segmentation masks, estimated depth maps, depth sensor data, RGB images, and combined RGBD images. Three different autoencoder architectures are compared, each incorporating temporal information through the analysis of image sequences. Experimental results demonstrate that when driver masking is applied, anomaly detection performs better with estimated depth maps than with depth sensor data. These findings suggest the potential of semantic segmentation and monocular depth estimation to enhance anomaly detection performance in in-vehicle driver monitoring systems.en
dc.description.abstractTato práce se zabývá analýzou stavu řidiče ve vozidle pomocí metod hlubokého učení s cílem zvýšit bezpečnost silničního provozu. Hlavní myšlenkou je datově orientovaný přístup využívající sémantickou segmentaci a odhad hloubky z 2D obrazu k vylepšení stávajících datových sad. Nejprve je natrénován model pro sémantickou segmentaci, který umožňuje izolovat řidiče v interiéru vozidla. Následně jsou provedeny experimenty s autoenkodéry nad různými typy vstupních obrazových reprezentací včetně segmentačních masek, odhadovaných hloubkových map, dat z hloubkového senzoru, RGB snímků a kombinovaných RGBD snímků. Jsou porovnány tři různé architektury autoenkodérů, z nichž každá zahrnuje modelování temporálních informací prostřednictvím analýzy sekvencí snímků. Experimentální výsledky ukazují, že při maskování vstupů segmentací řidiče dosahuje detekce anomálií lepších výsledků s odhadovanými hloubkovými mapami než s daty z hloubového senzoru. Tyto závěry naznačují, že sémantická segmentace a odhad hloubky mají potenciál přispět ke zlepšení detekce anomálií v systémech pro monitorování řidiče ve vozidle.cs
dc.format.extent14942283 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectanomaly detectionen
dc.subjectautoencoderen
dc.subjectcomputer visionen
dc.subjectdeep learningen
dc.subjectimage analysisen
dc.subjectmachine learningen
dc.subjectmonocular depth estimationen
dc.subjectneural networksen
dc.subjectsemantic segmentationen
dc.subjectanalýza obrazucs
dc.subjectautoenkodércs
dc.subjectdetekce anomáliícs
dc.subjecthluboké učenícs
dc.subjectneuronové sítěcs
dc.subjectodhad hloubkové mapycs
dc.subjectpočítačové viděnícs
dc.subjectsémantická segmentacecs
dc.subjectstrojové učenícs
dc.titleIn-Vehicle Driver State Analysis Using Image Segmentationen
dc.title.alternativeAnalýza stavu řidiče ve vozidle pomocí segmentace obrazucs
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeSojka, Eduard
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformatikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisFRI0089_FEI_N0613A140034_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam