dc.contributor.advisor | Mrověc, Tomáš | |
dc.contributor.author | Vrba, Jan | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:49:55Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:49:55Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/156966 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá návrhem, implementací a ověřením metody pro rekonstrukci trajek-
torie vozidla na základě senzorických dat. Nejprve je provedena teoretická rešerše známých metod
rekonstrukce trajektorie, Dead reckoning, senzorové fúze, SLAM, spline-based technik a strojového
učení. Je vybrána vhodná metoda a následně implementována, přičemž hlavní důraz je kladen na
využití údajů z DbW, IMU a snímačů otáček kol. Součástí práce je návrh algoritmu řízení vozidla
podle rekonstruované trajektorie, využívající Drive-by-Wire systém prostřednictvím sběrnice CAN.
Funkčnost navrženého řešení je ověřena prostřednictvím testovacích jízd. | cs |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the design, implementation, and verification of methods for vehicle trajectory
reconstruction based on sensor data. First, a theoretical review of known trajectory reconstruction
methods is conducted, including Dead reckoning, sensor fusion, SLAM, and spline-based techniques.
A suitable method is selected and subsequently implemented, with the main emphasis placed on
the utilization of data from the Drive-by-Wire system, the inertial measurement unit (IMU), and
wheel rotation sensors. The thesis also includes the design of a vehicle control algorithm based on
the reconstructed trajectory, using the Drive-by-Wire system via the CAN bus. The functionality
of the proposed solution is verified through test drives. | en |
dc.format.extent | 3139160 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Rekonstrukce trajektorie, Dead reckoning, Senzorová fúze, SLAM, Spline-based metody, Drive-by-
Wire, CAN komunikace, Řízení vozidla. | cs |
dc.subject | Trajectory reconstruction, Dead reckoning, Sensor fusion, SLAM, Spline-based methods, Drive-by-
Wire, CAN communication, Vehicle control. | en |
dc.title | Metody rekonstrukce trajektorie vozidla pro účely řízení jeho pohybu | cs |
dc.title.alternative | Methods of Vehicle Trajectory Reconstruction for Motion Control Purposes | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Klein, Tomáš | |
dc.date.accepted | 2025-06-02 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 430 - Katedra aplikované elektroniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Automobilové elektronické systémy | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | VRB0054_FEI_N0716A060001_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |