dc.contributor.advisor | Beránek, Jakub | |
dc.contributor.author | Sýkora, Maxim | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:50:05Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:50:05Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157004 | |
dc.description.abstract | Tato práce zkoumá využití architektury Entity Component System (ECS) pro vývoj her a vesmír
ných simulací v programovacím jazyce Rust. Práce analyzuje výhody data-oriented designu oproti
tradičnímu objektově orientovanému přístupu v kontextu herního vývoje a simulací. Na základě
této analýzy je navržena a implementována vzorová aplikace pro simulaci orbitální mechaniky s
využitím Bevy enginu. Implementace demonstruje efektivní využití ECS architektury pro paralelní
zpracování dat, modulární design a vysokou výkonnost při simulaci velkého množství vesmírných
těles. Výkonnostní testy potvrzují výhody data-oriented designu, kdy organizace dat pomocí Struct
of Arrays přináší zlepšení výkonu o 17,9% oproti tradičnímu Arrays of Struct přístupu při simulaci
3 miliónů těles. | cs |
dc.description.abstract | This thesis examines the use of the Entity Component System (ECS) architecture for game and
space simulation development in the Rust programming language. The thesis analyzes the advan
tages of data-oriented design over the traditional object-oriented approach in the context of game
development and simulations. Based on this analysis, a sample application for orbital mechanics
simulation using the Bevy engine is designed and implemented. The implementation demonstrates
the effective use of the ECS architecture for parallel data processing, modular design, and high per
formance when simulating a large number of space bodies. Performance tests confirm the advantages
of the data-oriented design, where data organization using Struct of Arrays brings a performance
improvement of 17.9% over the traditional Arrays of Struct approach when simulating 3 million
bodies. | en |
dc.format.extent | 3812299 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Data-oriented design | cs |
dc.subject | Entity Component System | cs |
dc.subject | Objektově orientované programování | cs |
dc.subject | Data-oriented design | en |
dc.subject | Entity Component System | en |
dc.subject | Object oriented programming | en |
dc.title | Použití ECS pro tvorbu her a vesmírných simulací v Rustu | cs |
dc.title.alternative | Use of ECS for Games and Space Simulations in Rust | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Němec, Martin | |
dc.date.accepted | 2025-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informatika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | SYK0110_FEI_B0613A140014_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |