Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBeránek, Jakub
dc.contributor.authorSýkora, Maxim
dc.date.accessioned2025-06-23T11:50:05Z
dc.date.available2025-06-23T11:50:05Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157004
dc.description.abstractTato práce zkoumá využití architektury Entity Component System (ECS) pro vývoj her a vesmír ných simulací v programovacím jazyce Rust. Práce analyzuje výhody data-oriented designu oproti tradičnímu objektově orientovanému přístupu v kontextu herního vývoje a simulací. Na základě této analýzy je navržena a implementována vzorová aplikace pro simulaci orbitální mechaniky s využitím Bevy enginu. Implementace demonstruje efektivní využití ECS architektury pro paralelní zpracování dat, modulární design a vysokou výkonnost při simulaci velkého množství vesmírných těles. Výkonnostní testy potvrzují výhody data-oriented designu, kdy organizace dat pomocí Struct of Arrays přináší zlepšení výkonu o 17,9% oproti tradičnímu Arrays of Struct přístupu při simulaci 3 miliónů těles.cs
dc.description.abstractThis thesis examines the use of the Entity Component System (ECS) architecture for game and space simulation development in the Rust programming language. The thesis analyzes the advan tages of data-oriented design over the traditional object-oriented approach in the context of game development and simulations. Based on this analysis, a sample application for orbital mechanics simulation using the Bevy engine is designed and implemented. The implementation demonstrates the effective use of the ECS architecture for parallel data processing, modular design, and high per formance when simulating a large number of space bodies. Performance tests confirm the advantages of the data-oriented design, where data organization using Struct of Arrays brings a performance improvement of 17.9% over the traditional Arrays of Struct approach when simulating 3 million bodies.en
dc.format.extent3812299 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectData-oriented designcs
dc.subjectEntity Component Systemcs
dc.subjectObjektově orientované programovánícs
dc.subjectData-oriented designen
dc.subjectEntity Component Systemen
dc.subjectObject oriented programmingen
dc.titlePoužití ECS pro tvorbu her a vesmírných simulací v Rustucs
dc.title.alternativeUse of ECS for Games and Space Simulations in Rusten
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeNěmec, Martin
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformatikacs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisSYK0110_FEI_B0613A140014_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam