Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJežek, David
dc.contributor.authorKavka, Radovan
dc.date.accessioned2025-06-23T11:50:23Z
dc.date.available2025-06-23T11:50:23Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157068
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá návrhem nového způsobu generování terénu a biomů v projektu Other Kosmos. Cílem bylo navrhnout postup, který dokáže vytvářet krajinu plynule, bez ostrých přechodů, a zároveň tak, aby svět působil přirozeně a rozmanitě. Terén je tvořen kombinací více typů krajiny, přičemž každý typ má vlastní parametry a váhu, podle které se podílí na výsledné podobě. Zároveň byl přepracován i systém biomů, který nově vychází z klimatických podmínek podobných těm na Zemi, konkrétně z teploty, množství srážek a výšky terénu. Díky tomu na sebe biomy navazují plynuleji a vytvářejí uvěřitelnější prostředí. V rámci práce byly také vytvořeny vizualizační nástroje, které slouží k ladění šumových funkcí a k zobrazení rozložení terénu a biomů.cs
dc.description.abstractThis master’s thesis focuses on the design of a new approach to terrain and biome generation in the Other Kosmos project. The aim was to create a method capable of generating landscape in a smooth and seamless way, while also ensuring the world feels natural and diverse. The terrain is composed of a combination of several landscape types, each with its own parameters and weight, which determines how it contributes to the final shape. In addition, the biome system was redesigned to be based on real-world climate conditions, specifically temperature, precipitation levels, and terrain height. As a result, the biomes transition more naturally into each other, creating a more believable environment. The thesis also includes the development of visualization tools that assist in tuning noise functions and displaying the overall layout of the terrain and biomes.en
dc.format.extent15021540 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectprocedurální generovánícs
dc.subjectteréncs
dc.subjectbiomycs
dc.subjectšumové funkcecs
dc.subjectvážený průměrcs
dc.subjectklimatické rozdělenícs
dc.subjectJavacs
dc.subjectherní světcs
dc.subjectOther Kosmoscs
dc.subjectprocedural generationen
dc.subjectterrainen
dc.subjectbiomesen
dc.subjectnoise functionsen
dc.subjectweighted averageen
dc.subjectclimate distributionen
dc.subjectJavaen
dc.subjectgame worlden
dc.subjectOther Kosmosen
dc.titleRozšíření projektu Other Kosmos o nové způsoby generování povrchu krajiny a biomůcs
dc.title.alternativeExtension of the Other Kosmos Project to New Mechanism for Surface and Biome Generationen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeŠtolfa, Jakub
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformatikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisKAV0065_FEI_N0613A140034_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam