dc.contributor.advisor | Ježek, David | |
dc.contributor.author | Kavka, Radovan | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:50:23Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:50:23Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157068 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá návrhem nového způsobu generování terénu a biomů v projektu Other Kosmos. Cílem bylo navrhnout postup, který dokáže vytvářet krajinu plynule, bez ostrých přechodů, a zároveň tak, aby svět působil přirozeně a rozmanitě. Terén je tvořen kombinací více typů krajiny, přičemž každý typ má vlastní parametry a váhu, podle které se podílí na výsledné podobě. Zároveň byl přepracován i systém biomů, který nově vychází z klimatických podmínek podobných těm na Zemi, konkrétně z teploty, množství srážek a výšky terénu. Díky tomu na sebe biomy navazují plynuleji a vytvářejí uvěřitelnější prostředí. V rámci práce byly také vytvořeny vizualizační nástroje, které slouží k ladění šumových funkcí a k zobrazení rozložení terénu a biomů. | cs |
dc.description.abstract | This master’s thesis focuses on the design of a new approach to terrain and biome generation in the Other Kosmos project. The aim was to create a method capable of generating landscape in a smooth and seamless way, while also ensuring the world feels natural and diverse. The terrain is composed of a combination of several landscape types, each with its own parameters and weight, which determines how it contributes to the final shape. In addition, the biome system was redesigned to be based on real-world climate conditions, specifically temperature, precipitation levels, and terrain height. As a result, the biomes transition more naturally into each other, creating a more believable environment. The thesis also includes the development of visualization tools that assist in tuning noise functions and displaying the overall layout of the terrain and biomes. | en |
dc.format.extent | 15021540 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | procedurální generování | cs |
dc.subject | terén | cs |
dc.subject | biomy | cs |
dc.subject | šumové funkce | cs |
dc.subject | vážený průměr | cs |
dc.subject | klimatické rozdělení | cs |
dc.subject | Java | cs |
dc.subject | herní svět | cs |
dc.subject | Other Kosmos | cs |
dc.subject | procedural generation | en |
dc.subject | terrain | en |
dc.subject | biomes | en |
dc.subject | noise functions | en |
dc.subject | weighted average | en |
dc.subject | climate distribution | en |
dc.subject | Java | en |
dc.subject | game world | en |
dc.subject | Other Kosmos | en |
dc.title | Rozšíření projektu Other Kosmos o nové způsoby generování povrchu krajiny a biomů | cs |
dc.title.alternative | Extension of the Other Kosmos Project to New Mechanism for Surface and Biome Generation | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Štolfa, Jakub | |
dc.date.accepted | 2025-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informatika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | KAV0065_FEI_N0613A140034_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |