Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSeidl, David
dc.contributor.authorKapusňák, Tomáš
dc.date.accessioned2025-06-23T11:50:25Z
dc.date.available2025-06-23T11:50:25Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157078
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá návrhem a vývojem webové aplikace sloužící k interaktivnímu plánování trasy s vizualizací výsledné spotřeby energie a dalších parametrů trasy. Součástí práce je vytvoření fyzikálního modelu určeného k výpočtu spotřeby energie během jízdy elektromobilů, který zohledňuje fyzikální vlivy, jako jsou aerodynamický odpor, valivý odpor, hmotnost vozidla či topografie trasy. Práce dále zdůvodňuje zvolení využitého programovacího jazyka, frameworku a použitých knihoven. Součástí je také detailní popis vstupních dat využívaných při výpočtu spotřeby, jejich struktura a způsob získání. Výstupem práce je funkční webová aplikace doplněná o API rozhraní umožňující efektivní využití fyzikálního modelu. Model byl testován na předem definovaných testovacích scénářích a výsledky byly porovnány s obdobnými existujícími řešeními pro ověření jeho přesnosti a praktické využitelnosti. Práce se rovněž zaměřuje na možnosti budoucího rozšíření modelu o další fyzikální vlivy a vylepšení uživatelského rozhraní pro širší využitelnost výsledné aplikace.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the design and development of a web application for interactive route planning, including the visualization of energy consumption and other route parameters. A key part of the work is the creation of a physical model intended for calculating energy consumption during electric vehicle operation. The model takes into account various physical factors, such as aerodynamic drag, rolling resistance, vehicle weight, and route topography. The thesis also provides justification for the choice of programming language, framework, and libraries used. It includes a detailed description of the input data formats utilized in the consumption calculations, their structure, and methods of collection. The outcome of the work is a fully functional web application, supplemented by an API interface that allows efficient use of the developed physical model. The model was tested using predefined test scenarios, and the results were compared with those of existing solutions to verify its accuracy and practical applicability. The thesis also explores potential future extensions of the physical influences considered by the model and possible improvements to the application’s user interface for broader usability.en
dc.format.extent6328388 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectSpotřeba energiecs
dc.subjectElektromobilitacs
dc.subjectGPScs
dc.subjectFyzikální modelcs
dc.subjectEnergy consumptionen
dc.subjectElectromobilityen
dc.subjectGPSen
dc.subjectPhysical modelen
dc.titleVizualizace jízdy elektromobilu s výpočtem spotřebycs
dc.title.alternativeVisualization of Electric Car Journeys with Consumption Calculationen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKlein, Lukáš
dc.date.accepted2025-06-05
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformatikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisKAP0101_FEI_N0613A140034_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam