Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFabián, Tomáš
dc.contributor.authorVečerík, Jiří
dc.date.accessioned2025-06-23T11:50:27Z
dc.date.available2025-06-23T11:50:27Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157085
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá řešením globálního osvětlení pomocí metody sledování cest (Path Tracing, PT) v API Vulkan, s cílem akcelerovat výpočet pomocí grafické karty a následně rozšířit řešení o vybranou akcelerační techniku pro urychlení konvergence. V teoretické části je stručně vysvětlena zobrazovací rovnice, její řešení metodou Monte Carlo a související koncepty. Dále je uveden přehled metod akcelerace globálního osvětlení, přičemž jedna z metod je popsána detailněji. Praktická část se věnuje implementaci demonstrační aplikace v API Vulkan v jazyce C++ a GLSL, včetně integrace vybrané akcelerační metody.cs
dc.description.abstractThis master's thesis focuses on solving global illumination using the Path Tracing method within the Vulkan API, aiming to accelerate computations through the use of a graphics card and subsequently extend the solution with a selected acceleration technique to improve convergence. The theoretical part provides a concise explanation of the rendering equation, its solution using Monte Carlo methods, and related concepts. Furthermore, an overview of global illumination acceleration techniques is presented, with one method described in greater detail. The practical part is dedicated to the implementation of a demonstration application using the Vulkan API in C++ and GLSL, including the integration of the selected acceleration method.en
dc.format.extent12129738 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectglobální osvětlenícs
dc.subjectsledování paprskůcs
dc.subjectsledování cestcs
dc.subjectAPI Vulkancs
dc.subjectgrafická kartacs
dc.subjectzobrazovací rovnicecs
dc.subjectglobal illuminationen
dc.subjectray tracingen
dc.subjectpath tracingen
dc.subjectVulkan APIen
dc.subjectgraphics processing uniten
dc.subjectrendering equationen
dc.titleGlobální osvětlení pomocí API Vulkancs
dc.title.alternativeGlobal Illumination in Vulkan APIen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeNěmec, Martin
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformatikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisVEC0072_FEI_N0613A140034_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam