dc.contributor.advisor | Fabián, Tomáš | |
dc.contributor.author | Večerík, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:50:27Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:50:27Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157085 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá řešením globálního osvětlení pomocí metody sledování cest (Path Tracing, PT) v API Vulkan, s cílem akcelerovat výpočet pomocí grafické karty a následně rozšířit řešení o vybranou akcelerační techniku pro urychlení konvergence. V teoretické části je stručně vysvětlena zobrazovací rovnice, její řešení metodou Monte Carlo a související koncepty. Dále je uveden přehled metod akcelerace globálního osvětlení, přičemž jedna z metod je popsána detailněji. Praktická část se věnuje implementaci demonstrační aplikace v API Vulkan v jazyce C++ a GLSL, včetně integrace vybrané akcelerační metody. | cs |
dc.description.abstract | This master's thesis focuses on solving global illumination using the Path Tracing method within the Vulkan API, aiming to accelerate computations through the use of a graphics card and subsequently extend the solution with a selected acceleration technique to improve convergence. The theoretical part provides a concise explanation of the rendering equation, its solution using Monte Carlo methods, and related concepts. Furthermore, an overview of global illumination acceleration techniques is presented, with one method described in greater detail. The practical part is dedicated to the implementation of a demonstration application using the Vulkan API in C++ and GLSL, including the integration of the selected acceleration method. | en |
dc.format.extent | 12129738 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | globální osvětlení | cs |
dc.subject | sledování paprsků | cs |
dc.subject | sledování cest | cs |
dc.subject | API Vulkan | cs |
dc.subject | grafická karta | cs |
dc.subject | zobrazovací rovnice | cs |
dc.subject | global illumination | en |
dc.subject | ray tracing | en |
dc.subject | path tracing | en |
dc.subject | Vulkan API | en |
dc.subject | graphics processing unit | en |
dc.subject | rendering equation | en |
dc.title | Globální osvětlení pomocí API Vulkan | cs |
dc.title.alternative | Global Illumination in Vulkan API | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Němec, Martin | |
dc.date.accepted | 2025-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informatika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | VEC0072_FEI_N0613A140034_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |