dc.contributor.advisor | Němec, Martin | |
dc.contributor.author | Rubeš, Vojtěch | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:50:39Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:50:39Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157130 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je prozkoumat možnosti procedurálního generování obsahu v prostředí Unreal
Engine 5 a ukázat, jak lze kombinací vestavěných nástrojů, C++ API a vizuálního skriptování
vytvářet vlastní systémy. Práce se zaměřuje zejména na generování terénu, rozmisťování objektů a
tvorbu 3D modelů. Přestože Unreal Engine 5 nabízí rozsáhlou podporu pro procedurální techniky,
některé specifické požadavky vyžadují implementaci vlastních řešení, což je také jedním z hlavních
témat této práce. Výsledkem práce jsou doporučení pro vývojáře, kteří chtějí integrovat procedurální
generování do svých projektů, a přehled výzev a možností, které tento přístup nabízí. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to explore the possibilities of procedural content generation within Unreal
Engine 5 and to demonstrate how built-in tools, the C++ API, and visual scripting can be combined
to create custom systems. The thesis focuses particularly on terrain generation, object placement,
and 3D model creation. Although Unreal Engine 5 provides extensive support for procedural tech-
niques, some specific requirements still necessitate the implementation of custom solutions, which
is also one of the main topics of this thesis. The outcome includes recommendations for develop-
ers who wish to integrate procedural generation into their projects, along with an overview of the
challenges and opportunities associated with this approach. | en |
dc.format.extent | 15210207 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Procedurální generování | cs |
dc.subject | Unreal Engine | cs |
dc.subject | Šumové funkce | cs |
dc.subject | Nekonečný terén | cs |
dc.subject | PCG Framework | cs |
dc.subject | Wave Function Collapse | cs |
dc.subject | Procedural Generation | en |
dc.subject | Unreal Engine | en |
dc.subject | Noise functions | en |
dc.subject | Infinite terrain | en |
dc.subject | PCG Framework | en |
dc.subject | Wave Function Collapse | en |
dc.title | Možnosti procedurálního generování v prostředí Unreal Engine 5 | cs |
dc.title.alternative | Possibilities for Procedural Generation in Unreal Engine 5 | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Fabián, Tomáš | |
dc.date.accepted | 2025-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informatika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | RUB0031_FEI_B0613A140014_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |