Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHofbruckerová, Zdenka
dc.contributor.authorLipowski, Jakub
dc.date.accessioned2025-06-23T11:50:45Z
dc.date.available2025-06-23T11:50:45Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157153
dc.description.abstractV této diplomové práci byla provedena hloubková analýza strategie Environmental, Social, Governance (ESG) v rámci společnosti Continental Automotive Czech Republic, která působí jako významný dodavatel pro automobilový průmysl. Snahou bylo zhodnotit úroveň začlenění principů udržitelnosti do podnikových procesů a identifikace oblastí, v nichž mohou být jednotlivé složky ESG dále rozvíjeny. Práce byla strukturována do několika logických celků. V teoretické části byla představena historie, vývoj a současné rámce ESG, jakož i srovnání s konceptem společenské odpovědnosti firem (CSR). Byly zde shrnuty klíčové mezinárodní standardy a metodiky sloužící k měření a hodnocení ESG výkonnosti. V navazující části byla analyzována stávající ESG strategie vybrané společnosti, a to se zaměřením na konkrétní opatření v oblasti snižování emisí, přechodu na obnovitelné zdroje energie, odpovědného řízení dodavatelského řetězce, či zlepšování pracovních podmínek. Na základě zjištěných skutečností byly formulovány návrhy na optimalizaci ESG strategie s cílem zvýšit její efektivitu, transparentnost a přínos nejen pro podnik, ale i pro širší společenské a environmentální prostředí. Byl kladen důraz na provázanost jednotlivých pilířů ESG a na jejich význam pro dlouhodobou konkurenceschopnost firmy. Výsledky této práce mohou být využity jak v akademickém prostředí, tak i v praxi – a to jako podklad pro další strategické rozhodování a zlepšování procesů souvisejících s udržitelností a odpovědným podnikáním v automobilovém sektoru.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis presents an in-depth analysis of the ESG (Environmental, Social, Governance) strategy implemented by Continental Automotive Czech Republic, a key supplier in the automotive industry. The objective was to evaluate the extent to which sustainability principles are embedded within corporate processes and to identify areas in which ESG components may be further developed. The thesis is structured into several logical parts. In the theoretical section, the historical background, evolution, and current ESG frameworks were introduced, along with a comparison to the concept of Corporate Social Responsibility (CSR). Key international standards and methodologies used for measuring and evaluating ESG performance were summarized. The subsequent section focused on the analysis of the company’s existing ESG strategy, with attention given to specific measures related to emission reduction, transition to renewable energy, responsible supply chain management, and improvement of working conditions. Based on the findings, recommendations were formulated for the optimization of the ESG strategy, aiming to increase its effectiveness, transparency, and overall contribution—not only to the company but also to the broader environmental and social context. Emphasis was placed on the interconnectedness of ESG pillars and their relevance to the long-term competitiveness of the firm. The results of this work may serve both academic and practical purposes, providing a foundation for further strategic decision-making and continuous improvement in sustainability and responsible business practices within the automotive sector.en
dc.format.extent1098769 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectESG, udržitelnost, environmentální odpovědnost, sociální odpovědnost, správní řízení, automobilový průmysl, strategie, optimalizace, CSR, emisní politika, dodavatelský řetězec, obnovitelné zdroje, podniková etika, reporting.cs
dc.subjectESG, sustainability, environmental responsibility, social responsibility, corporate governance, automotive industry, strategy, optimization, CSR, emission policy, supply chain, renewable energy, business ethics, reportingen
dc.titleAnalýza ESG strategie a její optimalizace u dodavatele pro automobilový průmysl.cs
dc.title.alternativeAnalysis of The ESG Strategy and Its Optimization for A Supplier in The Automotive Industry.en
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePetříková, Růžena
dc.date.accepted2025-05-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department639 - Katedra managementu kvalitycs
dc.contributor.consultantOrlík, Václav
dc.thesis.degree-programManagement kvality a řízení průmyslových systémůcs
dc.thesis.degree-branchManagement kvalitycs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisLIP0045_FMT_N0413A270002_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam