Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorWeisz, Michal
dc.contributor.authorPodešvová, Anežka
dc.date.accessioned2025-06-23T11:50:57Z
dc.date.available2025-06-23T11:50:57Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157227
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá analýzou a optimalizací rámové konstrukce malého vozidla, za využití metody konečných prvků (MKP). Cílem práce je zhodnotit stávající konstrukční řešení, konkrétně torzní tuhost, vlastní frekvence a mechanickou odolnost vůči zatížení, a následně navržení optimalizovaného řešení, s důrazem na zachování minimální hmotnosti bez kompromisu na výsledné tuhosti a odolnosti rámu. Práce zahrnuje teoretický rozbor rámových konstrukcí, popis zatížení působících na rám při běžném provozu a přehled výpočtových metod použitých při jeho návrhu a analýze. Praktická část je rozdělena na dvě části, které zahrnují analýzu původního rámu a rámu optimalizovaného. Tyto části se věnují vytvoření MKP modelů, jejich analýze statického a dynamického zatížení a vzájemnému porovnání výsledků.cs
dc.description.abstractThis thesis deals with the analysis and optimization of the frame structure of a small vehicle, using the finite element method (FEM). The aim of the thesis is to evaluate the existing structural solution, namely torsional stiffness, natural frequencies and mechanical resistance to loading, and to propose an optimized solution, with emphasis on maintaining the minimum weight without compromising the resulting stiffness and durability of the frame. The thesis includes a theoretical analysis of the frame structures, a description of the loads acting on the frame during normal operation and a review of the computational methods used in its design and analysis. The practical part is divided into two parts, which include the analysis of the original frame and the optimized frame. These parts are devoted to the creation of FEM models, their analysis of static and dynamic loads and the comparison of the results with each other.en
dc.format.extent3503963 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectoptimalizace rámucs
dc.subjectmetoda konečných prvkůcs
dc.subjectMKPcs
dc.subjecttrubková rámcs
dc.subjectstatické zatíženícs
dc.subjectvlastní frekvencecs
dc.subjecttorzní tuhostcs
dc.subjectchassis frame optimizationen
dc.subjectfinite element methoden
dc.subjectFEMen
dc.subjecttubular frame chassisen
dc.subjectstatic loadsen
dc.subjectnatural frequencyen
dc.subjecttorsional stiffnessen
dc.titleOptimalizace nosného rámu malého vozidlacs
dc.title.alternativeOptimisation of the frame for a small vehicleen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeFusek, Martin
dc.date.accepted2025-05-28
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department632 - Katedra materiálů a technologií pro automobilycs
dc.thesis.degree-programMateriály a technologie pro automobilový průmyslcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisPOD0161_FMT_N0715A270004_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam