dc.contributor.advisor | Klaus, Pavel | |
dc.contributor.author | Katolický, Jan | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:50:57Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:50:57Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157230 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá tématem návrhu technického řešení karoserie sportovního vozidla. Je zde řešena inovace designu sportovního vozidla na podvozku a rámu vycházejícího z legendárního Lotusu Super 7, který navrhnul proslulý britský konstruktér Colin Chapman. Cílem práce je využít podvozek a rám automobilu, navrhnout a vymodelovat nový agresivní design, který bude splňovat současné požadavky norem EHK. V teoretické části práce jsou normy týkající se karoserií vozidel a jsou zde detailně rozebrány požadavky vztahující se k návrhu a modelování karoserie vozidla. Dále jsou zde popsány softwary pro modelování. V praktické části práce je návrh designu, který je následně s těmito požadavky norem promítán do 3D modelu karoserie vozidla, je rozdělen na několik částí. Na výsledném modelu jsou také provedeny aerodynamické testy. Výsledkem práce je hotový model karoserie vozidla v novém designu, který splňuje požadované předpisy. | cs |
dc.description.abstract | This master thesis deals with the topic of the design and the technical solution of the body of a sports car. It deals with the innovation of the design of a sports car on a chassis and frame based on the legendary Lotus Super 7, designed by the renowned British designer Colin Chapman. The aim of the work is to use the chassis and frame of the car to design and model a new aggressive bodywork that will meet the current ECE standards. In the theoretical part of the thesis, the standards related to vehicle bodywork are discussed and the requirements related to the design and modelling of the vehicle bodywork are discussed in detail. In addition, the modelling software is described. In the practical part of the thesis, the design is proposed, which is then projected with these requirements of the standards into a 3D model of the vehicle body, which is divided into several parts. Aerodynamic tests are also performed on the resulting model. The result of the work is a finished vehicle body model in a new design that meets the required regulations. | en |
dc.format.extent | 7111965 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | karoserie | cs |
dc.subject | design | cs |
dc.subject | návrh | cs |
dc.subject | homologace | cs |
dc.subject | EHK | cs |
dc.subject | konstrukce | cs |
dc.subject | bodywork | en |
dc.subject | design | en |
dc.subject | proposal | en |
dc.subject | homologation | en |
dc.subject | ECE | en |
dc.subject | construction | en |
dc.title | Návrh a konstrukční řešení karoserie sportovního vozidla z kompozitních materiálů. | cs |
dc.title.alternative | Design and structural solution of the body of a sports vehicle made of composite materials. | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Trojan, Radim | |
dc.date.accepted | 2025-05-27 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 632 - Katedra materiálů a technologií pro automobily | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiály a technologie pro automobilový průmysl | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | KAT0023_FMT_N0715A270004_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |