dc.contributor.advisor | Weisz, Michal | |
dc.contributor.author | Haša, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:51:06Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:51:06Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157288 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem a výrobou rámu závodního vozidla pro soutěž Formula Student, konkrétně modelu Vector 10 týmu Formula TU Ostrava. Práce se zaměřuje na analýzu pravidel soutěže a konstrukčních požadavků, návrh rámové konstrukce s ohledem na torzní tuhost, hmotnost, ergonomii a výrobní proveditelnost. Pro návrh a optimalizaci byla využita metoda konečných prvků (FEM) v softwaru ANSYS, kde byly analyzovány mechanické vlastnosti rámu. Práce rovněž popisuje proces výroby rámu od návrhu ve 3D CAD systému po samotné svaření konstrukce. Výsledkem je optimalizovaný rám splňující soutěžní kritéria, který zohledňuje technické, materiálové a personální možnosti studentského týmu. | cs |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the design and manufacturing of a race car frame for the Formula Student competition, specifically the Vector 10 model developed by the Formula TU Ostrava team. The work addresses the analysis of competition rules and structural requirements, the design of a space frame with emphasis on torsional stiffness, weight, driver ergonomics,
and manufacturability. The finite element method (FEM) was used in ANSYS software
to perform structural simulations and optimize mechanical properties. The thesis also describes the frame production process, from 3D CAD modeling to welding of the final structure.
The result is an optimized frame that meets competition standards while considering the technical, material, and personnel limitations of the student team. | en |
dc.format.extent | 7523998 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Formula Student | cs |
dc.subject | rám vozidla | cs |
dc.subject | trubková konstrukce | cs |
dc.subject | torzní tuhost | cs |
dc.subject | FEM analýza, návrh rámu | cs |
dc.subject | optimalizace | cs |
dc.subject | výroba | cs |
dc.subject | svařování | cs |
dc.subject | Vector | cs |
dc.subject | Formula Student | en |
dc.subject | vehicle frame | en |
dc.subject | tubular structure | en |
dc.subject | torsional stiffness | en |
dc.subject | FEM analysis | en |
dc.subject | frame design | en |
dc.subject | optimization | en |
dc.subject | manufacturing | en |
dc.subject | welding | en |
dc.subject | Vector | en |
dc.title | Návrh a výroba rámu vozidla Formula Student | cs |
dc.title.alternative | Design and manufacture of the Formula Student vehicle frame. | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Szweda, Jan | |
dc.date.accepted | 2025-05-27 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 632 - Katedra materiálů a technologií pro automobily | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiály a technologie pro automobilový průmysl | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | HAS0088_FMT_N0715A270004_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |