Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStolárik, Martin
dc.contributor.authorŠindler, Jiří
dc.date.accessioned2025-06-23T11:51:12Z
dc.date.available2025-06-23T11:51:12Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157312
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá šířením vibrací vznikajících tramvajovou dopravou, převážně pak rozdílem intenzity vibrací v místech s nově zrekonstruovaným tramvajovým pásem a místech s původním tramvajovým pásem. Vibrace byly měřeny v kolmém profilu k tramvajovému pásu za pomoci digitální záznamové aparatury BRS-32. Výsledky z měření zhodnocují útlum rychlosti kmitání v místě provedení zelených zatravňovacích pásů v Ostravě-Porubě a antivibračních pryžových rohoží s konstrukcí pevné jízdní dráhy typu W-tram v Ostravě-Zábřehu. Součástí práce jsou také inženýrskogeologické vrty v blízkosti měření, protože geologická stavba má zásadní vliv na šíření vibrací. Tato data byla zajištěna z databáze Geofondu.cs
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the propagation of vibrations generated by tram traffic, mainly the difference of vibrations intensity in places with newly reconstructed tramway and places with the original tramway. The vibrations were measured in a perpendicular profile to the tramway using a BRS-32 digital recording apparatus. The results from the specific measurement evaluate the damping of vibration velocity at the location of the green grassed belts in Ostrava-Poruba and the anti-vibration rubber mats with a fixed W- tramway construction in Ostrava-Zábřeh. The work also includes engineering geological drill holes in the vicinity of the measurements, as the geological structure has a major influence on the propagation of vibrations. These data were obtained from the Geofond database.en
dc.format.extent6348454 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecttramvajový páscs
dc.subjecttechnická seizmicitacs
dc.subjectvibracecs
dc.subjecttramwayen
dc.subjecttechnical seismicityen
dc.subjectvibrationen
dc.titleVliv rekonstrukce tramvajových pásů na šíření vibrací do okolního prostředícs
dc.title.alternativeThe Effect of the Reconstruction of Tram Tracks on the Propagation of Vibrations into the Surrounding Environmenten
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereePinka, Miroslav
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department224 - Katedra geotechniky a podzemního stavitelstvícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchGeotechnika a podzemní stavitelstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2712
dc.identifier.thesisSIN0137_FAST_B0732A260001_S02_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam