dc.contributor.advisor | Stolárik, Martin | |
dc.contributor.author | Šindler, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:51:12Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:51:12Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157312 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá šířením vibrací vznikajících tramvajovou dopravou, převážně pak rozdílem intenzity vibrací v místech s nově zrekonstruovaným tramvajovým pásem a místech s původním tramvajovým pásem. Vibrace byly měřeny v kolmém profilu k tramvajovému pásu za pomoci digitální záznamové aparatury BRS-32. Výsledky z měření zhodnocují útlum rychlosti kmitání v místě provedení zelených zatravňovacích pásů v Ostravě-Porubě
a antivibračních pryžových rohoží s konstrukcí pevné jízdní dráhy typu W-tram v Ostravě-Zábřehu. Součástí práce jsou také inženýrskogeologické vrty v blízkosti měření, protože geologická stavba má zásadní vliv na šíření vibrací. Tato data byla zajištěna z databáze Geofondu. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the propagation of vibrations generated by tram traffic, mainly the difference of vibrations intensity in places with newly reconstructed tramway and places with the original tramway. The vibrations were measured in a perpendicular profile to the tramway using a BRS-32 digital recording apparatus. The results from the specific measurement evaluate the damping of vibration velocity at the location of the green grassed belts in Ostrava-Poruba and the anti-vibration rubber mats with a fixed W- tramway construction in Ostrava-Zábřeh. The work also includes engineering geological drill holes in the vicinity of the measurements, as the geological structure has a major influence on the propagation of vibrations. These data were obtained from the Geofond database. | en |
dc.format.extent | 6348454 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | tramvajový pás | cs |
dc.subject | technická seizmicita | cs |
dc.subject | vibrace | cs |
dc.subject | tramway | en |
dc.subject | technical seismicity | en |
dc.subject | vibration | en |
dc.title | Vliv rekonstrukce tramvajových pásů na šíření vibrací do okolního prostředí | cs |
dc.title.alternative | The Effect of the Reconstruction of Tram Tracks on the Propagation of Vibrations into the Surrounding Environment | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Pinka, Miroslav | |
dc.date.accepted | 2025-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 224 - Katedra geotechniky a podzemního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Geotechnika a podzemní stavitelství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | SIN0137_FAST_B0732A260001_S02_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |