Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKřivda, Vladislav
dc.contributor.authorKrupová, Adéla
dc.date.accessioned2025-06-23T11:51:31Z
dc.date.available2025-06-23T11:51:31Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157371
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá analýzou dopravní situace na křižovatce nacházející se na větvi mimoúrovňové křižovatky Klimkovice (D1 – II/647, exit 349, jižní křižovatka). Hlavním cílem bakalářské práce je vyhodnocení současného stavu provozu a návrh opatření, která by vedla ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti dopravy. V rámci praktické části práce byl proveden dopravně-inženýrský průzkum zahrnující videoanalýzu konfliktních situací, na jejímž základě byly získány informace o intenzitě dopravy, skladbě dopravních proudů a směrovém vedení vozidel. V návaznosti na získaná data byly navrženy dvě hlavní varianty úprav křižovatky. První varianta představuje méně nákladné řešení spočívající ve změnách dopravního značení a opatřeních ke zklidnění dopravy, zatímco druhá varianta počítá s přestavbou křižovatky na křižovatku okružní. Obě varianty byly podrobeny důkladnému posouzení z hlediska jejich efektivity a přínosu pro plynulost i bezpečnost provozu. V závěrečné části práce byly vytvořeny simulační modely dopravního provozu za použití softwaru PTV VISSIM, které umožnily detailnější analýzu navržených řešení a jejich dopadů na provoz v dané lokalitě. Krátká část práce se také zabývá další možnou variantou řešení dané křižovatky.cs
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the analysis of the traffic situation at the intersection located on the branch of the Klimkovice interchange (D1 – II/647, exit 349, southern intersection). The main objective of this bachelor's thesis is to evaluate the current state of traffic and to propose measures that would lead to an increase in traffic flow and safety. As part of the practical part of the thesis, a traffic engineering survey was carried out, including a video analysis of conflict situations. Based on the analysis, an information was obtained about traffic intensity, traffic flow structure and vehicle directional guidance. Based on the data acquired, two main versions of the intersection modification were proposed. The first version came out as less expensive solution consisting of changes to traffic signs and traffic calming measures, while the second version involves rebuilding the intersection into a roundabout. Both versions were subjected to a thorough assessment in terms of their effectiveness and contribution to traffic flow and safety. In the final part of the thesis, simulation models of traffic were created using the PTV VISSIM software, which enabled a more detailed analysis of the proposed solution and its impact on traffic in this location. A short part of the thesis also deals with another possible solution for this particular intersection.en
dc.format.extent3490896 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkřižovatkacs
dc.subjectdopravní průzkumcs
dc.subjectkapacitní posouzenícs
dc.subjectokružní křižovatkacs
dc.subjectPTV VISSIMcs
dc.subjectintersectionen
dc.subjecttraffic surveyen
dc.subjectcapacity assessmentsen
dc.subjectroundabouten
dc.subjectPTV VISSIMen
dc.titleKřižovatka na větvi MÚK (Klimkovice, D1 - II/647, exit 349, jižní křižovatka)cs
dc.title.alternativeIntersection on the branch of the interchange (Klimkovice, D1 - II/647, exit 349, southern intersection)en
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeMácha, David
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department227 - Katedra dopravního stavitelstvícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní stavbycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2712
dc.identifier.thesisKRU0188_FAST_B0732A260001_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam