Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKořínek, Michal
dc.contributor.authorVyoral, Lukáš
dc.date.accessioned2025-06-23T11:51:51Z
dc.date.available2025-06-23T11:51:51Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157450
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá návrhem různých tvarů podélníků pro přívěs TVK10M a jejich pevnostní analýzou. Cílem je ověřit stávající řešení a navrhnout alternativy s ohledem na hmotnost a pevnost. Výpočty byly provedeny metodou konečných prvků v prostředí Simcenter 3D. Představeno je pět návrhů s různou geometrií a tloušťkou stěn, u nichž byla sledována změna napětí a průhybu. Výsledky ukazují, že lze výrazně snížit hmotnost bez zhoršení mechanických vlastností. Nejlepších výsledků dosahuje varianta „harmonika“ se snížením hmotnosti o 44,26 % oproti původnímu řešení.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the design of different shapes of longitudinal members for the TVK10M trailer and their strength analysis. The aim is to verify the existing solutions and propose alternatives with regard to weight and strength. The calculations have been carried out using the finite element method in Simcenter 3D. Five designs with different geometries and wall thicknesses are presented, for which the stress and deflection variation was monitored. The results show that a significant weight reduction can be achieved without compromising the mechanical properties. The best results are achieved by the "accordion"variant with a weight reduction of 44,26 % compared to the original design.en
dc.format.extent14792170 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectPřívěs, Podélník, MKP, Konstrukční návrhy, Pevnostní výpočty, Tvarová optimalizace, Hmotnostní optimalizacecs
dc.subjectTrailer, Longitudinal, FEM, Structural design, Strength calculations, Shape optimization, Mass optimizationen
dc.titleNávrh tvarově optimalizovaného podélníku pro lehký tandemový jednonápravový přívěscs
dc.title.alternativeDesign of a Shape-Optimised Longitudinal Beam for a Light Tandem Single-Axle Traileren
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeMánek, Martin
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department330 - Katedra aplikované mechanikycs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisVYO0012_FS_B0715A270011_S01_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam