dc.contributor.advisor | Pavlík, Petr | |
dc.contributor.author | Vladimirov, Aleksei | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:51:58Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:51:58Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157493 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu a vývoj chladicího systému závodního vozu týmu Formule TU Ostrava, která byla provedena v rámci přípravy na sezónu 2025. Hlavní část práce byla věnována zajištění požadovaného výkonu chladicího systému v důsledku přechodu z olejového výměníku tepla typu „olej-vzduch“ na integrované schéma s deskovým výměníkem typu „olej-voda“ do okruhu s chladicí kapalinou motoru. Byly provedeny analytické výpočty a modelování provozu chladicího systému pomocí 1-D a 3-D nástrojů za účelem výběru optimální konfigurace systému. Jsou vyhodnoceny tlakové ztráty a tepelná účinnost chladicího systému hlavního okruhu. Práce zdůrazňuje význam systematického přístupu k návrhu chlazení v podmínkách omezeného času a zdrojů na vývoj. | cs |
dc.description.abstract | Bachelor thesis focuses on the analysis and development of the cooling system for the Formula TU Ostrava racing car, carried out in preparation for the 2025 season. The main part of the work was dedicated to ensuring the required performance of the cooling system due to the transition from an oil-to-air type oil heat exchanger to an integrated layout with a oil-to-water plate heat exchanger within the engine coolant circuit. Analytical calculations and simulations of the cooling system operation were conducted using 1-D and 3-D tools to determine the optimal system configuration. Pressure losses and thermal efficiency of the main circuit’s cooling system were evaluated. The thesis emphasizes the importance of a systematic approach to cooling system design under the constraints of limited time and development resources. | en |
dc.format.extent | 6136289 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Motorsport | cs |
dc.subject | pohonná jednotka | cs |
dc.subject | chladicí systémy | cs |
dc.subject | transformace energie | cs |
dc.subject | CFD | cs |
dc.subject | Motorsport | en |
dc.subject | powertrain | en |
dc.subject | cooling systems | en |
dc.subject | energy transformation | en |
dc.subject | CFD | en |
dc.title | Návrh chladicího systému závodního vozu Formule TU Ostrava | cs |
dc.title.alternative | Design of the Cooling System of the Racing Car Formula TU Ostrava | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Janota, David | |
dc.date.accepted | 2025-06-02 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 361 - Katedra energetiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Energetika a životní prostředí | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | VLA0097_FS_B0713A070002_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |