Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPavlík, Petr
dc.contributor.authorVladimirov, Aleksei
dc.date.accessioned2025-06-23T11:51:58Z
dc.date.available2025-06-23T11:51:58Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157493
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na analýzu a vývoj chladicího systému závodního vozu týmu Formule TU Ostrava, která byla provedena v rámci přípravy na sezónu 2025. Hlavní část práce byla věnována zajištění požadovaného výkonu chladicího systému v důsledku přechodu z olejového výměníku tepla typu „olej-vzduch“ na integrované schéma s deskovým výměníkem typu „olej-voda“ do okruhu s chladicí kapalinou motoru. Byly provedeny analytické výpočty a modelování provozu chladicího systému pomocí 1-D a 3-D nástrojů za účelem výběru optimální konfigurace systému. Jsou vyhodnoceny tlakové ztráty a tepelná účinnost chladicího systému hlavního okruhu. Práce zdůrazňuje význam systematického přístupu k návrhu chlazení v podmínkách omezeného času a zdrojů na vývoj.cs
dc.description.abstractBachelor thesis focuses on the analysis and development of the cooling system for the Formula TU Ostrava racing car, carried out in preparation for the 2025 season. The main part of the work was dedicated to ensuring the required performance of the cooling system due to the transition from an oil-to-air type oil heat exchanger to an integrated layout with a oil-to-water plate heat exchanger within the engine coolant circuit. Analytical calculations and simulations of the cooling system operation were conducted using 1-D and 3-D tools to determine the optimal system configuration. Pressure losses and thermal efficiency of the main circuit’s cooling system were evaluated. The thesis emphasizes the importance of a systematic approach to cooling system design under the constraints of limited time and development resources.en
dc.format.extent6136289 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectMotorsportcs
dc.subjectpohonná jednotkacs
dc.subjectchladicí systémycs
dc.subjecttransformace energiecs
dc.subjectCFDcs
dc.subjectMotorsporten
dc.subjectpowertrainen
dc.subjectcooling systemsen
dc.subjectenergy transformationen
dc.subjectCFDen
dc.titleNávrh chladicího systému závodního vozu Formule TU Ostravacs
dc.title.alternativeDesign of the Cooling System of the Racing Car Formula TU Ostravaen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeJanota, David
dc.date.accepted2025-06-02
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department361 - Katedra energetikycs
dc.thesis.degree-programEnergetika a životní prostředícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisVLA0097_FS_B0713A070002_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam