Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTrochta, Miroslav
dc.contributor.authorPalowski, Jakub
dc.date.accessioned2025-06-23T11:51:58Z
dc.date.available2025-06-23T11:51:58Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157494
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem skříně testovací a technologické převodovky pro testovací stand s uzavřeným silovým okruhem. Návrh vychází z provozních požadavků a řeší konstrukční nedostatky původního provedení. Důraz je kladen na zachování většiny původních dílů a stávajícího připojení převodovek ke standu. Úvodní část obsahuje rešerši metod mazání převodovek a ložisek i přehled konceptů testovacích standů. Následuje popis řešeného standu, jeho funkce, principu chodu a provozních nedostatků. Praktická část se zaměřuje na úpravy převodovky, doplněné o 3D vizualizace a specifikaci zakoupených komponent. Součástí práce je výpočet životnosti ložisek v použitých v obou převodovkách a pevnostní ověření kritických průřezů nejzatíženějšího hřídele s cílem posoudit možnost zachování původních hřídelů. Výstupem práce je výkresová dokumentace v potřebném rozsahu.cs
dc.description.abstractThe master thesis deals with the design of a test and process gearbox housing for a test device with a closed power circuit. The design is based on operational requirements and addresses the shortcomings of the original design. Emphasis is placed on retaining most of the original parts and the existing gearbox connections to the device. The introductory section includes a survey of gearbox and bearing lubrication methods as well as an overview of test device concepts. This is followed by a description of the test device, its function, operating principles and operational shortcomings. The practical part focuses on the modifications of the gearbox, supplemented by 3D visualizations and specifications of the purchased components. The work includes the calculation of the lifetime of the bearings in both gearboxes and strength verification of the critical cross-sections of the most loaded shaft to assess the possibility of keeping the original shafts. The output of the work is a set of technical drawings.en
dc.format.extent5470513 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecttestovací standcs
dc.subjectpřevodovkacs
dc.subjectložiskacs
dc.subjectmazánícs
dc.subjectživotnostcs
dc.subjectkonstrukční úpravacs
dc.subjecttest deviceen
dc.subjectgearboxen
dc.subjectbearingsen
dc.subjectlubricationen
dc.subjectlifetimeen
dc.subjectdesign modificationen
dc.titleNávrh testovací převodovkycs
dc.title.alternativeDesign of the test gearboxen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeStruž, Jiří
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department347 - Katedra částí a mechanismů strojůcs
dc.thesis.degree-programKonstrukční inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukce strojních dílů a skupincs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisPAL0265_FS_N0715A270037_S06_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam