Show simple item record

dc.contributor.advisorStruž, Jiří
dc.contributor.authorPěgřimonová, Patricie
dc.date.accessioned2025-06-23T11:52:06Z
dc.date.available2025-06-23T11:52:06Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157533
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá redukcí hmotnosti ozubeného soukolí motocyklu s elektropohonem. V úvodu práce jsou rozebrány možnosti konstrukčního řešení motocyklovýc pohonů a shrnuty metody odlehčování ozubených kol. Na základě analýzy stávajícího stavu je navrženo několik variant odlehčeného soukolí, přičemž pro jejich návrh je využita topologická optimalizace. Následně jsou navržené modely podrobeny statické analýze a zhodnoceny z hlediska jejich vlastností. Pomocí výpočtového prostředí KISSsoft je dále analyzován vliv odlehčení na vlastnosti ozubení. Na základě získaných výsledků jsou stanovena doporučení a vyvozeny závěry. Součástí práce je také výkresová dokumentace, která je uvedena v příloze.cs
dc.description.abstractThis master's thesis deals with the weight reduction of the electric powertrain gears. The introduction presents the design possibilities of motorcycle powertrains and summarizes methods for gear weight reduction. Based on the analysis of the current state, several lightweight gear variants are proposed, utilizing topological optimization. The proposed models are subsequently subjected to static analysis and evaluated in terms of their properties. The influence of the weight reduction on gear performance is further assessed using KISSsoft computational environment. Recommendations are formulated and conclusions drawn based on the obtained results. The thesis also includes a set of technical drawings provided in the appendix.en
dc.format.extent9622764 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectozubená kolacs
dc.subjectodlehčenícs
dc.subjectmotocyklcs
dc.subjectpřevodovkacs
dc.subjecttopologická optimalizacecs
dc.subjectgearsen
dc.subjectweight reductionen
dc.subjectmotorcycleen
dc.subjectgearboxen
dc.subjecttopology optimizationen
dc.titleRedukce hmotnosti ozubeného soukolí motocyklu s elektropohonemcs
dc.title.alternativeReducing the weight of the electric powertrain gearsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKlapetek, Lukáš
dc.date.accepted2025-06-04
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department347 - Katedra částí a mechanismů strojůcs
dc.thesis.degree-programKonstrukční inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukce strojních dílů a skupincs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisPEG0008_FS_N0715A270037_S06_2025
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record