dc.contributor.advisor | Struž, Jiří | |
dc.contributor.author | Pěgřimonová, Patricie | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:52:06Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:52:06Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157533 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá redukcí hmotnosti ozubeného soukolí motocyklu s elektropohonem. V úvodu práce jsou rozebrány možnosti konstrukčního řešení motocyklovýc pohonů a shrnuty metody odlehčování ozubených kol. Na základě analýzy stávajícího stavu je navrženo několik variant odlehčeného soukolí, přičemž pro jejich návrh je využita topologická optimalizace. Následně jsou navržené modely podrobeny statické analýze a zhodnoceny z hlediska jejich vlastností. Pomocí výpočtového prostředí KISSsoft je dále analyzován vliv odlehčení na vlastnosti ozubení. Na základě získaných výsledků jsou stanovena doporučení a vyvozeny závěry. Součástí práce je také výkresová dokumentace, která je uvedena v příloze. | cs |
dc.description.abstract | This master's thesis deals with the weight reduction of the electric powertrain gears. The introduction presents the design possibilities of motorcycle powertrains and summarizes methods for gear weight reduction. Based on the analysis of the current state, several lightweight gear variants are proposed, utilizing topological optimization. The proposed models are subsequently subjected to static analysis and evaluated in terms of their properties. The influence of the weight reduction on gear performance is further assessed using KISSsoft computational environment. Recommendations are formulated and conclusions drawn based on the obtained results. The thesis also includes a set of technical drawings provided in the appendix. | en |
dc.format.extent | 9622764 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | ozubená kola | cs |
dc.subject | odlehčení | cs |
dc.subject | motocykl | cs |
dc.subject | převodovka | cs |
dc.subject | topologická optimalizace | cs |
dc.subject | gears | en |
dc.subject | weight reduction | en |
dc.subject | motorcycle | en |
dc.subject | gearbox | en |
dc.subject | topology optimization | en |
dc.title | Redukce hmotnosti ozubeného soukolí motocyklu s elektropohonem | cs |
dc.title.alternative | Reducing the weight of the electric powertrain gears | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Klapetek, Lukáš | |
dc.date.accepted | 2025-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Konstrukční inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukce strojních dílů a skupin | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | PEG0008_FS_N0715A270037_S06_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |