dc.contributor.advisor | Smrž, Vladimír | |
dc.contributor.author | Dostálková, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:52:11Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:52:11Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157564 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá hodnocením specifického druhu lidské výkonnosti pomocí letového simulátoru kategorie FNPT I. Úvodní část obsahuje rešerši vývoje letových simulátorů, jejich typologii a popis používané avioniky Garmin G1000. Dále je popsána metodika výběru vhodného softwarového nástroje pro záznam a zpracování letových dat. Praktická část práce je zaměřena na návrh a realizaci experimentu, jehož cílem bylo analyzovat pilotní výkony na základě parametrů výšky, vertikální rychlosti a náklonu. Výsledky jsou vyhodnoceny pomocí statistických metod včetně Spearmanovy korelační analýzy a slouží k vytvoření individuálních profilů účastníků. Získaná data přispívají k hlubšímu pochopení vztahu mezi letovou zkušeností a výkonností pilotů v simulačním prostředí. | cs |
dc.description.abstract | This master’s thesis focuses on the evaluation of a specific type of human performance using a FNPT I category flight simulator. The introductory part provides a literature review on the development of flight simulators, their classification, and a description of the Garmin G1000 avionics system. The thesis also outlines the methodology for selecting appropriate software tools for recording and analyzing flight data. The practical part of the thesis is dedicated to the design and execution of an experiment aimed at analyzing pilot performance based on altitude, vertical speed, and bank angle. The results are evaluated using statistical methods, including Spearman correlation analysis, and are used to create individual pilot profiles. The collected data contribute to a deeper understanding of the relationship between flight experience and pilot performance in a simulated environment. | en |
dc.format.extent | 5415478 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | letový simulátor | cs |
dc.subject | lidská výkonnost | cs |
dc.subject | Garmin G1000 | cs |
dc.subject | letová data | cs |
dc.subject | Spearmanova korelační analýza | cs |
dc.subject | regresní analýza | cs |
dc.subject | pilotní výcvik | cs |
dc.subject | flight simulator | en |
dc.subject | human performance | en |
dc.subject | Garmin G1000 | en |
dc.subject | flight data | en |
dc.subject | Spearman correlation analysis | en |
dc.subject | regression analysis | en |
dc.subject | pilot training | en |
dc.title | Hodnocení specifických faktorů lidské výkonnosti s využitím letového simulátoru | cs |
dc.title.alternative | Evaluation of Specific Human Performance Factors Using a Flight Simulator | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Hořínka, Jiří | |
dc.date.accepted | 2025-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní systémy | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | DOS0213_FS_N1041A040002_S01_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |