dc.contributor.advisor | Krys, Václav | |
dc.contributor.author | Hájková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:52:15Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:52:15Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157589 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem výukové náplně pro předmět výuky základů robotiky na středních školách. V analytické části práce jsou zhodnoceny stávající přístupy k výuce robotiky na středních školách v České republice. Na základě výstupů z provedené analýzy a inspirace ze zahraničních výukových schémat je připraven návrh výukové náplně pro předmět zaměřený na základy robotiky. K této výukové náplni je vytvořeno dvanáct výukových lekcí pro představení principů průmyslové robotiky při práci s platformou Dobot Magician. Dále je navrženo představení principů servisní robotiky při práci s platformou Robotino. Na závěr práce je uveden návrh možných návazností této problematiky pro další předměty. V rámci diplomové práce je vytvořen také dokument pro podporu přípravy výuky podle vytvořených lekcí, který byl ověřen v přímé výuce. | cs |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the design of the curriculum a course on the fundamentals of robotics for secondary schools. The analytical part of the thesis evaluates existing approaches to teaching robotics in secondary schools in the Czech Republic. A curriculum proposal focused on the basics of robotics has been prepared based on the outputs from the analysis and inspiration drawn from international educational frameworks. Twelve teaching lessons have been created as part of the curriculum, to introduce the principles of industrial robotics while working with the Dobot Magician platform. Furthermore, an introduction to the principles of service robotics using the Robotino platform is proposed. At the end of the thesis, a proposal for potential follow-up courses is conducted. As part of the diploma thesis, a supporting document for lesson preparation, based on the developed curriculum has been developed and tested in direct teaching. | en |
dc.format.extent | 3268297 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | robotika | cs |
dc.subject | výuka | cs |
dc.subject | výukové materiály | cs |
dc.subject | Dobot Magician | cs |
dc.subject | Robotino | cs |
dc.subject | robotics | en |
dc.subject | education | en |
dc.subject | teaching materials | en |
dc.subject | Dobot Magician | en |
dc.subject | Robotino | en |
dc.title | Podpora výuky robotiky na středních školách | cs |
dc.title.alternative | Supporting Robotics Education in Secondary Schools | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Heczko, Dominik | |
dc.date.accepted | 2025-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 354 - Katedra robotiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Robotika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Servisní robotika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | HAJ0173_FS_N0719A270009_S03_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |