Show simple item record

dc.contributor.advisorKrys, Václav
dc.contributor.authorHájková, Lenka
dc.date.accessioned2025-06-23T11:52:15Z
dc.date.available2025-06-23T11:52:15Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157589
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá návrhem výukové náplně pro předmět výuky základů robotiky na středních školách. V analytické části práce jsou zhodnoceny stávající přístupy k výuce robotiky na středních školách v České republice. Na základě výstupů z provedené analýzy a inspirace ze zahraničních výukových schémat je připraven návrh výukové náplně pro předmět zaměřený na základy robotiky. K této výukové náplni je vytvořeno dvanáct výukových lekcí pro představení principů průmyslové robotiky při práci s platformou Dobot Magician. Dále je navrženo představení principů servisní robotiky při práci s platformou Robotino. Na závěr práce je uveden návrh možných návazností této problematiky pro další předměty. V rámci diplomové práce je vytvořen také dokument pro podporu přípravy výuky podle vytvořených lekcí, který byl ověřen v přímé výuce.cs
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the design of the curriculum a course on the fundamentals of robotics for secondary schools. The analytical part of the thesis evaluates existing approaches to teaching robotics in secondary schools in the Czech Republic. A curriculum proposal focused on the basics of robotics has been prepared based on the outputs from the analysis and inspiration drawn from international educational frameworks. Twelve teaching lessons have been created as part of the curriculum, to introduce the principles of industrial robotics while working with the Dobot Magician platform. Furthermore, an introduction to the principles of service robotics using the Robotino platform is proposed. At the end of the thesis, a proposal for potential follow-up courses is conducted. As part of the diploma thesis, a supporting document for lesson preparation, based on the developed curriculum has been developed and tested in direct teaching.en
dc.format.extent3268297 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectrobotikacs
dc.subjectvýukacs
dc.subjectvýukové materiálycs
dc.subjectDobot Magiciancs
dc.subjectRobotinocs
dc.subjectroboticsen
dc.subjecteducationen
dc.subjectteaching materialsen
dc.subjectDobot Magicianen
dc.subjectRobotinoen
dc.titlePodpora výuky robotiky na středních školáchcs
dc.title.alternativeSupporting Robotics Education in Secondary Schoolsen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeHeczko, Dominik
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department354 - Katedra robotikycs
dc.thesis.degree-programRobotikacs
dc.thesis.degree-branchServisní robotikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisHAJ0173_FS_N0719A270009_S03_2025
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record