dc.contributor.advisor | Pagáč, Marek | |
dc.contributor.author | Kotzur, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:52:17Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:52:17Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157600 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá konstrukční optimalizací brzdové páky motocyklu ČZ 250/513, která přenáší sílu z ovládacího pedálu na rozpěrný klíč brzdového mechanismu. Cílem je vytvořit optimalizovanou konstrukční variantu páky s využitím moderních softwarových nástrojů, konkrétně metod topologické optimalizace a generativního návrhu. Práce zahrnuje stanovení zatížení, definování okrajových podmínek a aplikaci návrhových algoritmů. Porovnány jsou výsledné tvary a mechanické vlastnosti obou metod. Výsledkem je návrh nové podoby brzdové páky optimalizované pro výrobu technologií LPBF, s důrazem na funkčnost, úsporu hmotnosti a využití moderních konstrukčních principů. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis focuses on the structural optimization of the brake lever of the ČZ 250/513 motorcycle, which transfers force from the foot pedal to the expander shaft of the braking mechanism. The aim is to design an optimized version of the lever using modern software tools, specifically through topology optimization and generative design methods. The work includes load analysis, definition of boundary conditions, and the application of design algorithms. The resulting shapes and mechanical properties of both approaches are compared. The final outcome is a redesigned brake lever optimized for production using LPBF additive manufacturing technology, with emphasis on functionality, weight reduction, and the application of modern design principles. | en |
dc.format.extent | 2059309 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Topologická optimalizace | cs |
dc.subject | generativní návrh | cs |
dc.subject | brzdová páka | cs |
dc.subject | mechanická simulace | cs |
dc.subject | Topology optimization | en |
dc.subject | generative design | en |
dc.subject | brake lever | en |
dc.subject | mechanical simulation | en |
dc.title | Technologický postup výroby součástí vyráběnou aditivní technologií LPBF | cs |
dc.title.alternative | Technological Procedure for the Production of Components Manufactured by Additive Technology LPBF | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Měsíček, Jakub | |
dc.date.accepted | 2025-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 346 - Katedra obrábění, montáže a strojírenské metrologie | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aditivní technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KOT0274_FS_B0715A270011_S10_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |