Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPagáč, Marek
dc.contributor.authorKotzur, Daniel
dc.date.accessioned2025-06-23T11:52:17Z
dc.date.available2025-06-23T11:52:17Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157600
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá konstrukční optimalizací brzdové páky motocyklu ČZ 250/513, která přenáší sílu z ovládacího pedálu na rozpěrný klíč brzdového mechanismu. Cílem je vytvořit optimalizovanou konstrukční variantu páky s využitím moderních softwarových nástrojů, konkrétně metod topologické optimalizace a generativního návrhu. Práce zahrnuje stanovení zatížení, definování okrajových podmínek a aplikaci návrhových algoritmů. Porovnány jsou výsledné tvary a mechanické vlastnosti obou metod. Výsledkem je návrh nové podoby brzdové páky optimalizované pro výrobu technologií LPBF, s důrazem na funkčnost, úsporu hmotnosti a využití moderních konstrukčních principů.cs
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on the structural optimization of the brake lever of the ČZ 250/513 motorcycle, which transfers force from the foot pedal to the expander shaft of the braking mechanism. The aim is to design an optimized version of the lever using modern software tools, specifically through topology optimization and generative design methods. The work includes load analysis, definition of boundary conditions, and the application of design algorithms. The resulting shapes and mechanical properties of both approaches are compared. The final outcome is a redesigned brake lever optimized for production using LPBF additive manufacturing technology, with emphasis on functionality, weight reduction, and the application of modern design principles.en
dc.format.extent2059309 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectTopologická optimalizacecs
dc.subjectgenerativní návrhcs
dc.subjectbrzdová pákacs
dc.subjectmechanická simulacecs
dc.subjectTopology optimizationen
dc.subjectgenerative designen
dc.subjectbrake leveren
dc.subjectmechanical simulationen
dc.titleTechnologický postup výroby součástí vyráběnou aditivní technologií LPBFcs
dc.title.alternativeTechnological Procedure for the Production of Components Manufactured by Additive Technology LPBFen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeMěsíček, Jakub
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department346 - Katedra obrábění, montáže a strojírenské metrologiecs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchAditivní technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisKOT0274_FS_B0715A270011_S10_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam