dc.contributor.advisor | Richtář, Michal | |
dc.contributor.author | Szymonik, Marek | |
dc.date.accessioned | 2025-06-23T11:52:17Z | |
dc.date.available | 2025-06-23T11:52:17Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/157602 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem a realizací mobilní setrvačníkové válcové zkušebny pro měření jednostopých vozidel nízkých výkonů, především elektrokoloběžek a minibiků. V úvodu práce je zpracována rešerše dostupných technických řešení měření výkonu a vysvětleny principy jejich fungování. Na základě srovnání jednotlivých postupů je navrženo konstrukční řešení mobilní zkušebny s důrazem na kompaktní rozměry a jednoduchost celého zařízení. Práce popisuje návrh a realizaci měřicího řetězce využívajícího inkrementální enkodér a mikrokontrolér Arduino. Vytvořený prototyp měřícího řetězce byl testován v laboratorních podmínkách, přičemž bylo dosaženo vysoké přesnosti měření s průměrnou odchylkou menší než 7 otáček za minutu. Výsledné zařízení o rozměrech 1300 × 310 × 290 mm a hmotnosti 42,7 kg je určeno především pro kontroly dodržování legislativních požadavků pro elektrokoloběžky přímo v terénu. | cs |
dc.description.abstract | This master’s thesis focuses on the design and implementation of a mobile inertial-roller test bench for measuring low-power single-track vehicles, in particular electric scooters and minibikes. The introduction presents a review of existing technical solutions for power measurement and explains the principles by which they operate. Based on a comparison of these methods, a structural concept for the mobile test bench is proposed, with an emphasis on compact dimensions and overall simplicity. The thesis then describes the design and realization of the measurement chain, which employs an incremental encoder and an Arduino microcontroller. The resulting prototype was tested under laboratory conditions, achieving high measurement accuracy with an average deviation of less than 7 revolutions per minute. The final device, measuring 1300 × 310 × 290 mm and weighing 42.7 kg, is intended primarily for in-field verification of legislative compliance for electric scooters. | en |
dc.format.extent | 5990592 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | setrvačník | cs |
dc.subject | měření výkonu | cs |
dc.subject | válcová zkušebna | cs |
dc.subject | mobilní zkušebna | cs |
dc.subject | konstrukční návrh | cs |
dc.subject | flywheel | en |
dc.subject | power measurement | en |
dc.subject | cylindrical test bench | en |
dc.subject | mobile test bench | en |
dc.subject | structural design | en |
dc.title | Návrh mobilní setrvačníkové válcové zkušebny | cs |
dc.title.alternative | Design of a Mobile Flywheel Dynamometer | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Poruba, Zdeněk | |
dc.date.accepted | 2025-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | SZY0026_FS_N1041A040002_S02_2025 | |
dc.rights.access | openAccess | |