Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBabjak, Ján
dc.contributor.authorNový, Radomír
dc.date.accessioned2025-06-23T11:52:18Z
dc.date.available2025-06-23T11:52:18Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157605
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá návrhem, implementací a testováním řídicího systému pro lokomoční subsystém mobilního robotu K3P4, který je vybaven koly se svislou rotací. Tato konstrukční vlastnost umožňuje realizaci několika specifických režimů řízení, jako je klasické Ackermannovo řízení, dvojité Ackermannovo řízení, pohyb do strany (Crab mode) a zatáčení na místě (Zero Turn Radius). Práce se zaměřuje na návrh řídicí architektury s využitím platformy Raspberry Pi 4 v kombinaci s komunikační sběrnicí CAN a vývoj algoritmů umožňujících plynulé přepínání mezi jednotlivými režimy jízdy. Součástí práce je také vytvoření systému pro sběr a vizualizaci dat, který operátorovi poskytuje přehled o aktuálním stavu robotu. Implementace řízení byla nejprve ověřena v simulačním prostředí CoppeliaSim a následně testována na fyzickém robotu. Výsledky testování potvrzují správnou funkci navrženého systému, jeho flexibilitu a připravenost pro další rozvoj směrem k autonomnímu řízení.cs
dc.description.abstractThis thesis focuses on the design, implementation, and testing of a control system for the locomotion subsystem of the K3P4 mobile robot, which is equipped with wheels capable of vertical rotation. This mechanical feature enables the robot to operate in several advanced driving modes, including standard Ackermann steering, double Ackermann steering, lateral movement (Crab mode), and on-the-spot turning (Zero Turn Radius). The work involves the development of a modular control architecture using the Raspberry Pi 4 platform combined with a CAN bus communication interface, as well as the implementation of algorithms that allow seamless switching between individual motion modes. An integral part of the work is the development of a data collection and visualization system that provides the operator with real-time feedback on the robot’s operational state. The control system was first validated in the CoppeliaSim simulation environment and subsequently tested on the physical robot. The results confirm the functionality, flexibility, and future expandability of the proposed system, making it suitable for the implementation of autonomous driving features.en
dc.format.extent3990433 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectlokomoční subsystémcs
dc.subjectmobilní robotcs
dc.subjectrobot K3P4cs
dc.subjectkola se svislou rotacícs
dc.subjectsběr datcs
dc.subjectanalýza datcs
dc.subjectalgoritmy řízenícs
dc.subjectrežimy jízdycs
dc.subjectvizualizace datcs
dc.subjectvirtuální dvojčecs
dc.subjectlocomotion subsystemen
dc.subjectmobile roboten
dc.subjectrobot K3P4en
dc.subjectwheels with vertical rotationen
dc.subjectdata collectionen
dc.subjectdata analysisen
dc.subjectcontrol algorithmsen
dc.subjectdriving modesen
dc.subjectdata visualizationen
dc.subjectvirtual twinen
dc.titleRízení lokomočního subsystému mobilního robotucs
dc.title.alternativeControl of the locomotion subsystem of a mobile roboten
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBoleslavský, Adam
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department354 - Katedra robotikycs
dc.thesis.degree-programRobotikacs
dc.thesis.degree-branchServisní robotikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisNOV0613_FS_N0719A270009_S03_2025
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam