Show simple item record

dc.contributor.advisorŠiroký, Jaromír
dc.contributor.authorKlosík, Dominik
dc.date.accessioned2025-06-23T11:52:18Z
dc.date.available2025-06-23T11:52:18Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/157607
dc.description.abstractKLOSÍK, Dominik. Modelování jízdy silničního vozidla v oblouku. Ostrava, 2025. Diplomová práce. Ostrava: Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní. Vedoucí práce Ing. Jaromír Široký, PhD. Diplomová práce se zabývá návrhem a realizací parametrického výpočetního modelu pro simulaci průjezdu silničního vozidla směrovým obloukem a členitou křižovatkou. Cílem bylo vytvořit matematický model v dostupném prostředí Microsoft Excel, který umožní interaktivní výpočet parametrů potřebných pro vytvoření vlečných křivek vybraných vozidel. V rámci této práce byl zkompletován postup výpočtu tvorby vlečných křivek a jejich následné ověření pomocí dostupného softwaru AutoTURN. Model lze využít pro ověření průjezdnosti dopravních prvků bez potřeby specializovaného softwaru. Současně slouží jako pomůcka pro pochopení pohybu vozidla a tvorby vlečných křivek pomocí jednostopého modelu.cs
dc.description.abstractKLOSÍK, Dominik. Modelling the driving of the road vehicle though directional arch. Ostrava, 2025. Master thesis. Ostrava: VSB - Technical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering. Thesis supervisor Ing. Jaromír Široký, PhD. The master's thesis deals with the design and implementation of a parametric computational model for simulating the passage of a road vehicle through a directional curve and a complex intersection. The objective was to create a mathematical model in the accessible Microsoft Excel environment that allows for the interactive calculation of parameters necessary for generating swept paths of selected vehicle types. As part of the thesis, a complete calculation procedure was developed and subsequently verified using the AutoTURN software. The model can be used to assess the passability of traffic elements without the need for specialized simulation tools. It also serves as an educational tool for understanding vehicle movement and the formation of swept paths using a single-track vehicle model.en
dc.format.extent4835968 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmodelování jízdycs
dc.subjectvlečné křivkycs
dc.subjectjednostopý modelcs
dc.subjectsilniční vozidlacs
dc.subjectDriving simulationen
dc.subjectswept pathsen
dc.subjectsingle-track modelen
dc.subjectroad vehiclesen
dc.titleModelování jízdy silničního vozidla směrovým obloukemcs
dc.title.alternativeModeling of Road Vehicle Driving in Directional Curveen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKřivda, Vladislav
dc.date.accepted2025-06-03
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programDopravní systémy a technikacs
dc.thesis.degree-branchDopravní technikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisKLO0068_FS_N1041A040002_S02_2025
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record